گردشگری و توریسم

نماینده آمریکا برای مذاکره با طالبان راهی دوحه شد

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: زلمای خلیلزاد در این دیدار درباره اجرای توافق آمریکا و طالبان و ایجاد فشار در برداشتن گام‌های ضروری برای رسیدن به گفت‌وگوهای درون افغانستان اعم از کاهش قابل ملاحظه خشونت گفت‌وگو خواهد کرد.

این بیانیه ادامه می‌دهد: در کابل با مقامات ارشد دولت، گام‌های مورد نیاز دولت افغانستان را بررسی خواهد کرد تا مذاکرات درون افغان هرچه سریعتر شکل گیرد.

بیانیه دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه می‌کند: آمریکا در حمایت از آمال مردم افغان و جامعه بین‌المللی برای سازوکار سیاسی که به درگیری ۴۰ ساله پایان دهد و اطمینان یافتن از اینکه افغانستان هرگز به عنوان پایگاهی برای تروریسم بین‌المللی نخواهد شد، متعهد است.

در این بیانیه ادعا شده است: در این سفر، خلیلزاد دیدگاه آمریکا را تاکید خواهد کرد که بهترین مسیر برای همه طرف‌ها در پایان دادن به درگیری این است که با یکدیگر بنشینند و برای آینده سیاسی افغانستان به یک توافق دست یابند.

آمریکا از ۲۰ سال پیش به هدف مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد اما این کشور همچنان شاهد خشونت، ترور و حضور گروه‌های متعدد تروریستی است.