گردشگری و توریسم

حمایت ایران آینده خوبی پیش‌روی جبهه مقاومت قرار داده است

به گزارش المیادین، «زیاد نخاله»  دوشنبه شب در گفت ‌و گو با شبکه خبری المیادین لبنان افزود: ایران در حمایت از مقاومت در همه زمینه‌ها کوتاهی نداشته است و پروژه مقاومت در منطقه ادامه دارد.

وی بیان کرد: با شهادت سردار سلیمانی، فرماندهی را از دست دادیم که نقش بزرگی در حمایت از مقاومت داشت.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اضافه کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی نسبت به حمایت ایران از مقاومت نگران نیستیم.

نخاله ادامه داد: سردار سلیمانی نماینده ایران در حمایت از مقاومت بود و با شهادتش نیز تصمیم برای ادامه حمایت از مقاومت ادامه دارد.

وی اظهار داشت: حاج اسماعیل قاآنی در حمایت از مقاومت به ویژه در حال حاضر نقش بزرگی دارد.

این مقام ارشد جنبش جهاد اسلامی درباره روز قدس یادآور شد: امام خمینی (ره) با نام‌گذاری روز قدس خواست بگوید که مسئله فلسطین یک مسئله اسلامی و جهانی است.

نخاله همچنین به روز نکبت (روز اشغال فلسطین) اشاره و تاکید کرد: تا زمانی که مردم فلسطین در خارج از مرزهای خود هستند [روز] نکبت ادامه دارد و ما هنوز در همان شرایط نکبت که بر سر مردم فلسطین آمد به سر می‌بریم.

وی خاطر نشان کرد: واقعیت امروز این را می‌گوید که طرح اسرائیل همه فلسطین را می‌خواهد و الحاق کرانه باختری یک واقعیت بود که رخ داده است؛ چرا که این منطقه از سال ۱۹۶۷ در اشغال [صهیونیست‌ها] است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: آنچه که در معامله قرن اتفاق افتاده ترسیم واقعیت‌های موجود است؛ چرا که کرانه باختری اکنون نیز در ضمیمه رژیم اشغالگر است. اسرائیل تنها چیزی که به فلسطینی‌ها پیشنهاد خواهد کرد خودگردانی است.

نخاله اضافه کرد: ما نیاز داریم که کشورهای عربی اقدامات عملی که بیانگر میزان سطح حمایت آنها از مردم فلسطین است انجام دهند.

وی با تاکید بر مقاومت به عنوان تنها گزینه مردم فلسطین گفت: انتخاب دیگری نداریم و مردم باید تا زمانی که شرایط تغییر کند و دستاوردهایی به دست آید به مقاومت ادامه بدهند.

این رهبر فلسطینی ادامه داد: مقاومت این توانایی را دارد تا شرایطی را بر دشمن تحمیل کند که حاضر به امتیازدهی شود.

نخاله یادآور شد: جهان بر پایه قدرت و موازنه قدرت است و اگر قدرتی نداشته باشیم به حساب نخواهیم آمد.

وی تاکید کرد: مقاومت فلسطینی و مقاومت در منطقه امروز از هر زمان دیگری قوی‌تر است.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی همچنین به مقاومت مردم فلسطین در غزه پرداخت و گفت: غزه دژ استوار و محکمی است و این جبهه برای ادامه مقاومت دارای روحیه و اراده است.

این مقام جهاد اسلامی همچنین گفت: از فلسطین تا لبنان و ایران قدرت مقاومت و اراده‌ای پایدار وجود دارد.

نخاله افزود: اگر حمله‌ای به غزه انجام شود مقاومت در پاسخ به آن تردید نخواهد داشت و همه شهرهای اسرائیل در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارند.

وی درباره هدف تشکیل مقاومت فلسطینی نیز گفت: جبهه مقاومت برای مقابله با رژیم اشغالگر و نه برای همزیستی آرام با آنها بوجود آمده است.

این مقام جنبش جهاد اسلامی اضافه کرد: هماهنگی میان گروه‌های مقاومت درون فلسطین نیاز به تلاش زیاد و تفاهم بیشتری دارد.

نخاله افزود: برخی از نیروهای فلسطینی با کشورهایی که آماده عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیلی هستند متحدند.

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی درباره روابط مقاومت فلسطینی و حزب الله لبنان نیز گفت: حزب الله انواع تسهیلات و بدون هیچ محدودیتی به مقاومت فلسطینی ارائه می‌کند.