گردشگری و توریسم

جهانی شدن‌ مساله قدس و فلسطین از ابتکارات امام راحل است

حجت الاسلام و المسلمین “علی عباسی” عصر دوشنبه در نخستین نشست علمی بررسی جایگاه و عملکرد حوزه در مقابله با رژیم صهیونیستی در سالن جلسه های اداره کل تبلیغات اسلامی قم، اظهار داشت: روز قدس در طی چهار دهه گذشته جایگاه ویژه ای بین مردم پیدا کرده است.

وی با اشاره به تلاش های رسانه ای قدرت های بزرگ و همچنین دست نشاندگانشان برای کمرنگ کردن روز قدس، بیان داشت: این قدرت ها توفیق چندانی در این سال ها نداشتند و فلسطین مهمترین مساله دنیای اسلام است و این را باید به همین کیفیت و جایگاه در دنیای اسلام مطرح کرد، و نقشی که علما، شخصیت های موثر، گروه های مرجع و اندیشمندان و متفکران و نخبگان دنیای اسلام به عهده دارند، نیز این است که مساله قدس مشمول مرور زمان نشود.

رییس جامعه المصطفی گفت: قدرت هایی که در تاسیس و نگهداری رژیم جعلی صهیونیستی تلاش کردند، درصدند به نحوی این رژیم استمرار پیدا کند، و مساله اِشغال قدس به یک مساله تاریخی و فراموش شده تبدیل شود.

عباسی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی مراکز علمی و پژوهشی برای زنده نگه داشتن فلسطین گفت: فلسطین باید برای کسانی که می توانند در این راه فداکاری کنند، یک آرمان بزرگ باشد.

رییس جامعه المصطفی با اذعان به اینکه مساله فلسطین یک مساله تاریخی، ناسیونالیستی و مرتبط با قومیت عرب نیست، خاطر نشان کرد: این مساله مربوط به دنیای اسلام نمی باشد، بلکه یک مساله بشری است، اینکه یک گروهی خانه و کاشانه و سرزمین یک ملتی را غصب، و آنها را آواره کنند و بدون هیچ سابقه ای در یک منطقه ای اعلام موجودیت بکنند، بر اساس ضوابط و معیارهای دنیای امروز پذیرفته نیست.

وی با اشاره به اقدام های مذبوحانه رژیم صهیونیستی از قبیل قتل عام کودکان، زنان و مردان فلسطینی و قرار دادن آنها در یک محاصره اقتصادی و انواع فشارهای دیگر گفت: فلسطین یک مساله جهانی انسانی است و این موضوع باید با این ادبیات در دنیا زنده نگه داشته شود، و کسانی که به دنبال عربی کردن و قومی جلوه دادن مساله فلسطین بودند نیز یک اشتباه راهبردی کردند.

عباسی صهیونیسم را یک جریان سلطه جو و خطرناک برای همه بشریت توصیف کرد، و گفت: باید خطر این جریان قدرت طلب و ثروت طلب که با این عنوان یکی دو قرن است در جهان شکل گرفته و دستگاه رسانه ای و شریان های اقتصادی دنیا را تحت تاثیر قرار داده و نفوذ گسترده ای در بسیاری از سازمان های جهانی و مراکز قدرت دارد جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: برغم اینکه جریان مذکور جریان مسلطی در جهان است و بسیاری از مراکز تاثیرگذار جهان بویژه رسانه ها را مدیریت می کند، ولی هنوز جریان پشت پرده آن مورد توجه قرار نگرفته است.

رییس جامعه المصطفی با اشاره به برخی از دلایل بقا رژیم صهیونیستی حمایت انگلستان، فرانسه و همچنین آمریکا به عنوان مدعی ابرقدرتی جهان از جریان صهیونیسم را از جمله آن دانست، و گفت: کوتاهی ها و بی عملی نهادهایی که مدعی بین المللی بودن هستند، نیز نقش مهمی در ماندگاری رژیم صهیونیستی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: از اهل قلم، تفکر و اندیشه انتظار می رود تا با ایراد گرفتن به این رفتارها و معیارهای دوگانه حقایق مربوط به رژیم صهیونیستی را افشا کنند.

حجت الاسلام عباسی همچنین سستی و خیانت برخی دولت های به ظاهر مسلمان و جریان سازش کار و خیانت پیشه در اشکال مختلف را نیز از دیگر عوامل تثبیت رژیم صهیونیستی ذکر کرد، و گفت: همه این ها دست به دست هم داده و این رژیم مجعول غیر واقعی غیر انسانی ادامه پیدا کرده و یک ظلمی که می توانست توسط مردم جهان تحمل نشود، تحمل شده و تلاش می شود این تفکر به جهان تحمیل شود و مخالفان آن نیز بایکوت و تحریم شوند.

رییس جامعه المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی و جریان مقاومت را نسخه شفا بخش دنیای اسلام در مقابله با جریان صهیونیسم عنوان کرد، و گفت: جریان مقاومت که محصول اندیشه انقلاب است در معادلاتی که بواسطه پیدایش این رژیم طی چند دهه گذشته بوجود آمده تغییر ایجاد کرده است، به همین جهت تمام تلاش اسرائیل و حامیانش متوجه آسیب زدن به تفکر مقاومت شده و حذف شخصیت هایی مانند سردار سلیمانی و ایجاد فتنه مذهبی از طریق گروه های تکفیری که ۱۰ سال است در منطقه به آن دامن زده شده نیز در این راستا بوده است.

رئیس جامعه المصطفی همچنین پیمان نامه ها و قراردادهایی مانند کمپ دیوید، اسلو و معامله قرن که از ابتدای پیدایش رژیم صهیونیستی ایجاد شده، تضمین کننده بقای این رژیم و پذیرش آن به عنوان یک هنجار از طرف کشورهای مختلف بویژه کشورهای اسلامی است، بیان کرد: تنها کسی که تا امروز این بازی را به هم زده جریان مقاومت است.

نشست بررسی عملکرد حوزه در مقابله با صهیونیسم با حضور جمعی از اساتید و مسئولان حوزه و به همت موسسه راهبردی بعثت برگزار شد./