گردشگری و توریسم

بزرگترین شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت اروپا منتقد طرح قرنطینه مسافران در انگلیس

«مایکل اولری» امروز دوشنبه (۲۹ اردیبهشت) در گفت‌وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی۴ افزود: آنچه نگران کننده‌تر است اینکه قرنطینه مسافران، هیچ مبنای پزشکی و علمی ندارد و بهترین اقدام استفاده از ماسک توسط خواهد بود.

رئیس رایان‌ایر پیش‌بینی کرد، طرح دولت در هفته‌های آینده به دلیل تمکین نکردن مسافران لغو خواهد شد.
وی افزود؛ این طرح هیچ اعتباری ندارد و به احتمال زیاد پایان ژوئن (۱۰ تیر) لغو می‌شود.

دولت انگلیس دستورالعملی را تهیه کرده که براساس آن مسافران خارجی هنگام ورود به این کشور ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند. براساس این دستورالعمل، پلیس موظف است بر حُسن اجرای این قاعده نظارت و افراد متخلف را تا سقف یک هزار پوند جریمه ‌کند.

شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های گردشگری انگلیس در اعتراض به طرح دولت هشدار داده‌اند که این اقدام به سقوط صنعت گردشگری منجر می‌شود.

رایان‌ایر در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای هوایی ۲۰۰ میلیون پوند زیان کرد. این شرکت که نخستین شبکه پروازی ارزان‌قیمت در اروپاست، می‌خواهد برای کاهش خسارت‌های مالی ناشی از کرونا، سه هزار نیروی خود را برکنار کند.

این شرکت هواپیمایی سالیانه ۱۵۰ میلیون مسافر جابه‌جا می‌کرد اما اولری پیش‌بینی کرده که تا پایان سال جاری میلادی این میزان به نصف برسد. 

با زمین‌گیر شدن بسیاری از هواپیماهای شرکت‌ها و محدودیت سفرهای هوایی در دنیا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی در انگلیس کساد شده و گفته می‌شود تاکنون نزدیک به ۲۰ هزار کارمند در این صنعت، شغل خود را از دست داده‌اند. 

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) با عضویت ۲۹۰ ایرلاین از ۱۲۰ کشور، در گزارشی که اوایل فروردین‌ماه سالجاری منتشر شد پیش‌بینی کرد، شرکت‌های هواپیمایی انگلیس در سالجاری حدود ۱۸ میلیارد پوند متضرر خواهند شد.
براساس برخی گزارش‌ها، ترافیک هوایی در فرودگاه‌های انگلیس به دنبال شیوع کرونا نزدیک به ۹۰ درصد کاهش داشته است. 
2023