اماکن دیدنی ایران

کانبرا در حمایت از گردشگری طرح “سفر مجازی زنده از استرالیا” راه‌اندازی کرد

ایرنا: پایگاه خبری صدای استرالیا روز یکشنبه گزارش داد که موسسه گردشگری استرالیا با هدف حمایت از صنعت آسیب‌دیده گردشگری این کشور و تشویق مردم برای برنامه‌ریزی سفرهای تعطیلات بعدی، سفر مجازی به استرالیا را در قالب های “تعطیلات بعدی، سفر به استرالیا” و “زنده از استرالیا” راه اندازی کرده است.

براساس این گزارش، صنعت گردشگری استرالیا در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۶۰ میلیارد دلار برای اقتصاد استرالیا آورده داشته‌ است، اما پس از وقوع آتش‌سوزی ویرانگر سال گذشته و اجرای ممنوعیت‌های مسافرتی که استرالیا با آن مواجه شد و به ویژه بعد از گسترش بیماری همه گیر کووید – ۱۹ در سراسر جهان و به تبع آن در استرالیا، بخش گردشگری استرالیا امروزه با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.

از این رو موسسه گردشگری استرالیا کمپینی جدید به نام «زنده از استرالیا» را ایجاد کرده ‌است تا مردم را برای برنامه‌ریزی سفرهای بعدی‌شان ترغیب کند.

کاربران این کمپین می‌توانند بیش از دو روز در این طرح به صورت مجازی به مقاصد مختلف در گوشه و کنار استرالیا سفر کنند و از حیات‌وحش گرفته تا انواع نوشیدنی ها و غذاهای این کشور لذت ببرند.

رویدادهای مختلفی در این طرح به صورت زنده پخش می‌شوند، ‌از مراسم رقص و آوازخوانی کودکان به همراه “گروه ویگلز” گرفته تا تجربه مواجهه با کوالاها در منطقه حفاظت شده حیات‌وحش “کورومبین” در سواحل طلایی، جشنواره موسیقی “سان‌ست” در “اولورو” و برنامه آشپزی با سرآشپزهای مختلف.

این موسسه برای تسهیل داوطلبان برای ورود به این کمپین لیستی از رویدادهای مجازی و پخش زنده گردشگری استرالیا را روی صفحه فیس‌بوک یا کانال یوتیوب این کمپین قرار داده است.

پیشتر مسوولان گردشگری استرالیا هشدار داده‌ بودند اگر کم شدن آمار مسافران به دلیل شیوع ویروس کرونا ادامه پیدا کند، هتل‌های این کشور ناچار خواهند شد که تعطیل شوند.

روزنامه گاردین گزارش داده بود که هتل‌های واقع در شهر «کنز» و «گلد کوئست» که در حالت عادی بیشتر مشتری‌هایشان چینی‌ها، ژاپنی‌ها و شهروندان کره‌جنوبی هستند، اتاق‌های خود را با هزینه‌ای معادل نصف تعرفه روزهای گذشته به مسافران پیشنهاد می‌کنند.

«مایکل جانسون» مدیر رفاه گردشگری استرالیا به گاردین گفته بود که :«می‌توانم با قاطعیت اعلام کنم درحال حاضر هتل‌ها و کسب و کارهای وابسته به گردشگری در استرالیا وجود دارد که به شدت از شرایط موجود خسارت دیده‌اند و ممکن است تعطیل شوند؛ چراکه که کمک‌های مالی در دسترس نیست. برخی از این هتل‌ها در جریان آتش‌سوزی جنگل‌های استرالیا به مدت چهار ماه متوالی خسارت مالی دیده‌اند. »

براساس این گزارش، از بین تمام مقاصد گردشگری استرالیا شهر «کنز» و سایر نقاط شمالی ایالت «کوئیزلند» بیش از هر نقطه دیگری با چالش مواجه هستند.

گردشگری این مناطق به شدت به شهروندان آسیایی که برای بازدید از جنگل‌های بارانی به این منطقه سفر می‌کنند، وابسته است.

با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته، خسارت صنعت گردشگری این کشور به رقمی غیرقابل بیان رسیده است و نگرانی بزرگتر این کشور هم از بین رفتن حدود یک هزار و ۸۰۰  شغل محلی است.

به گفته جانسون، گردشگری استرالیا این روزها به شدت به سفرهای داخلی نیازمند است.