گردشگری و توریسم

تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری تهدید زیست محیطی است

به گزارش روز یکشنبه روزنامه اسرائیل تایمز، موسسه مطالعات زیست محیطی آراوا هشدار می‌دهد که اعمال حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری می‌تواند همکاری علمی با اردنی‌ها و فلسطینیان را به خطراندازد و مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی را تضعیف کند.  

“موسسه مطالعات زیست محیطی آراوا (AIES) یک موسسه مطالعات و تحقیقات دانشگاهی است که در کیبوتز کتورا در طرف اسرائیلی دره آروا واقع شده است.  تحقیقات این موسسه تحت این شعار که “طبیعت هیچ مرزی نمی شناسد” انجام می شود.”

موسسه آراوا طی درخواستی از بنی گانتس وزیر دفاع آتی رژیم صهیونیستی برای مخالفت با الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری هشدار داد: چنین اقدامی توانایی اسرائیل را در محافظت از منابع طبیعی خود و تضعیف مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی تهدید می‌کند.  

در نامه موسسه آراوا آمده است که ما می‌ترسیم که مسیر فعلی دولت جدید به سمت الحاق کرانه باختری توانایی مؤسسه آروا و سایر سازمانهای صلح ساز برای ادامه کار با همکاران فلسطینی و اردنی را تهدید کند.  

طرح صلح «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا که به «معامله قرن» معروف شده، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.  

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.  

رژیم صهیونیستی قصد دارد از ماه آینده میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ به اشغال خود درآورده به قلمروه خاکی خود ضمیمه کند.  

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.