گردشگری و توریسم

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده سیستان و بلوچستان تصویب شد

فریبا برنایی بجد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح امروز در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان که به ریاست استاندار و با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه برای ارتقای وضعیت زنان سرپرست خانوار در سیستان و بلوچستان از اسناد بالادستی، هم اندیشی نخبگان، فعالان اجتماعی و گروه‌های مختلف مرجع بهره گرفتیم، گفت: بیش‌از ۲۵۰ساعت، زمان برای تهیه این سند صرف شده است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این سند در قالب اسناد تدوین شده است، افزود: گروه‌های تاثیرگذار در حوزه بانوان و خانواده با برگزاری نشست‌های تخصصی نسبت به نهایی شدن سند اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: مطالعات تکمیلی و تلفیق نهایی سند نیز انجام شده و در فرآیند تدوین سند با حضور اساتید، سازمان‌های مردم نهاد، کاهش و کنترل طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مورد توجه قرار گرفته است.

برنایی بجد ادامه داد: در بررسی تیم کاری برای تهیه سند، دفتر امور بانوان و خانواده، اعضای هیئت علمی دانشگاه و دیگر دستگاه ها نقش آفرینی کرده اند.

وی همچنین از دستگاه های اجرایی خواست از این پس بر اساس سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در این حوزه برنامه ریزی کنند و به صورت عملیاتی این سند مورد توجه وزارتخانه ها و معیاری برای ارزشیابی مدیران تلقی شود.