گردشگری و توریسم

۹۴ درصد مناطق روستایی استان اردبیل تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفت

سردار اسماعیلی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: با گازرسانی به ۷۶ روستای استان اردبیل در سال گذشته، در مجموع یک هزار و ۳۱۲ روستای استان اردبیل از گاز لوله‌کشی برخوردار شدند.

وی افزود: بر اساس گزارش شرکت ملی گاز ایران، سرعت گازرسانی به روستاهای استان در مقایسه با سایر شرکت‌های گاز استانی در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل بیان کرد: به موازات خدمات رسانی در نقاط شهری و روستایی، گازرسانی به واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی استان نیز با سرعت مطلوب دنبال شده به طوری که سال گذشته ۶۳  واحد صنعتی، خدماتی و تولیدی این استان در سال گذشته به شبکه گاز طبیعی متصل شدند.

وی تعداد صنایع گازدار استان اردبیل را یک هزار و ۴۴۴ واحد اعلام کرد.

اسماعیلی میزان مصرف گاز طبیعی استان اردبیل طی سال گذشته در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی را ۲ میلیارد و ۶۸۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: با توجه به کوهستانی بودن و برودت هوا در استان اردبیل، مصرف گاز مشترکان خانگی در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل افزایش یافت.

وی اضافه کرد: یک میلیارد و ۹۰۵ میلیون متر مکعب از مجموع گاز مصرف شده استان اردبیل در سال گذشته مربوط به مصرف خانگی و صنعتی و ۷۸۳ میلیون متر مکعب نیز مربوط به مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل افزود: میزان مصرف گاز طبیعی در این استان در سال گذشته ۱.۸ درصد نسبت به سال ماقبل افزایش داشته به طوری که به علت سرمای فصل زمستان و افزایش مشترکان، میزان مصرف گاز بخش خانگی و صنعتی استان ۱۳۷ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

وی اضافه‌کرد: سال گذشته به علت جایگزینی سوخت و مدیریت بهینه، نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل ۸۹ میلیون متر مکعب گاز کمتر از سال ماقبل مصرف کرد.

هم‌اکنون علاوه بر گازرسانی به همه ۲۹ نقطه شهری استان اردبیل، ۹۴ درصد روستاهای این استان سردسیر و کوهستانی تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دارد و با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا تا سال ۱۴۰۰ و با رسیدن روستاهای دارای گاز استان اردبیل به بیش از ۹۸ درصد، پرونده گازرسانی روستایی در این استان بسته می‌شود.