گردشگری و توریسم

مدارس استان کردستان باز شدند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باز شدن مدارس با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی بوده و تمام عوامل اجرایی،  آموزشی و دانش‌آموزان در زمان حضور در مدارس ملزم به استفاده از ماسک و دیگر وسایل بهداشتی فردی هستند.

رشید قربانی با بیان اینکه تمام واحدهای آموزشی، سرویس‌های بهداشتی و آبخوری مدارس استان تا ۲۵ اردیبهشت ضد عفونی و گندزدایی شدند، افزود: در حال حاضر مدارس ابتدایی و متوسطه استان، به جز مدارس دانش‌آموزان با نیاز های ویژه، پیش دبستانی و خوابگاه های شبانه‌روزی به منظور رفع اشکال و ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزانی که به هر دلیل تاکنون نتوانسته‌اند از خدمات آموزشی غیرحضوری، بهره‌مند شوند، دایر است.

وی یادآور شد: حضور معلمان و عوامل اجرایی در مدارس اجباری ولی حضور دانش آموزان اختیاری است ضمن اینکه حضور دانش آموزان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در کلاس درس انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: در زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس، فعالیت بوفه مدارس تعطیل بوده و هیچ گونه مواد خوراکی نیز عرضه نخواهد شد.

مدارس کشور و به تبع استان کردستان از ابتدای اسفند پارسال بدنبال شیوع بیماری کرونا تاکنون بوده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد تا ظهر جمعه در مجموع ۱۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۰۲ نفر رسید.