گردشگری و توریسم

۳۶۹ هزار اقلام بهداشتی از سوی فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری تولید شد

قهرمان آماره روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۲۳۲ هزار و ۴۷۰ ماسک ۲ لایه، ۳ لایه و پارچه‌ای با مشارکت ۹ مرکز و ۲۷ نفر نیرو در بخش دولتی تولید شده است.

وی ادامه داد: همچنین یک هزار و ۸۰۰ گان در مراکز دولتی استان تولید شده است.

آماره، با اشاره به مشارکت مطلوب بخش خصوصی استان در تولید ماسک و اقلام بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: ۲۸ آموزشگاه آزاد در این رابطه فعال است و تاکنون ۱۳۴ هزار و ۹۳۰ ماسک و ۶۰۰ گان و کیت بیمارستانی تولید و تحویل فنی و حرفه‌ای استان داده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: تمامی ماسک‌های تولید شده با اشعه گاما ضدعفونی شده و سپس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته و در بازار توزیع شده است.

آماره، همچنین به تفاهم‌نامه این مرکز با یک شرکت دانش‌بنیان در خصوص تولید انبوه ماسک در استان با ساخت دستگاه‌های مربوطه اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه ایده و طرح ساخت دستگاه از شرکت دانش‌بنیان است و مونتاژ دستگاه تولید ماسک با مربیان مجرب فنی و حرفه‌ای استان انجام می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.