گردشگری و توریسم

آثار بداهه، مشق شب قدر خوشنویسان در احیا

رییس انجمن خوشنویسان فارس روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: آیین مشق شب قدر، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا تنها با تعدادی معدود از هنرمندان خوشنویس در حرم حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد.

مجید چیزفهم دانشمندیان ابراز داشت: دیگر هنرمندان نیز از سراسر استان فارس با شب‌زنده‌داری در این مناسبت در خانه‌های خود همراه و همدل با روح معنوی آیین عزاداری امام علی (ع) و هنر خوشنویسی شدند.

وی افزود: خوشنویسان در شب گذشته، مضامین مرتبط با احادیث مولای متقیان (ع)، آیات قرآنی و اشعار مرتبط با این ایام را ترسیم کردند.

رییس انجمن خوشنویسان شیراز با بیان اینکه هنرمندانی که در خانه به این مراسم می‌پیوندند باید آثار خود را پس از آماده‌سازی و ترسیم نهایی، همراه فرم تکمیلی به دفتر انجمن خوشنویسان شیراز و همچنین در شهرهای دیگر  به دفاتر شعب انجمن یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های خود تحویل دهند، ادامه داد: با تکمیل ارزشیابی‌ آثار، اعلام برگزیدگان و اعطای لوح شرکت و اهدای هدایا نیز تا پایان ماه مبارک رمضان صورت می‌پذیرد.

چیزفهم دانشمندیان ابراز داشت: این آیین همچنین در شب ۲۷ اردیبهشت‌ماه مصادف با ۲۳ ماه مبارک رمضان تا سحرگاه ادامه خواهد داشت.