گردشگری و توریسم

آیین‌های احیای شب قدر بیست و یکم رمضان در چهارمحال ‌و بختیاری برگزار شد

به گزارش ایرنا، روزه‌داران در این شب به عزاداری سالروز شهادت امام علی علیه السلام پرداختند و با قرائت دعای جوشن کبیر و دعای مجیر و در پایان قرآن را به سرگذاشتند و از خداوند طلب مغفرت کردند.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری نیز در سخنرانی شب احیای بیست و یکم ماه رمضان در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد گفت: شب قدر شب به کمال رسیدن است.   

حجت الاسلام سید محمد احمدی افزود: سه شب قدر مبارک رمضان به هم متصل هستند و در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان سرنوشت انسان حقیقت پیدا می‌کند، که پس از یکسال زندگی می‌توان در این شب که خدا به ما فرصت داده طلب مغفرت و بخشایش از خدا داشته باشیم.

وی اظهارداشت: شبهای قدر فرصت خاص و ویژه است که خدا به مومنان و مردم داده تا با انجام کارهای  و فرایض این شب‌ها بدی‌ها و کارهای ناشایستی را که در طول یکسال انجام داده را کنار بگذارد و از معبود خود طلب مغفرت  و آمرزش کند.

امام جمعه شهر فرخشهر افزود: بخشش در شب قدر حداقل بهره یک انسان است و که مومنان باید یک تغییر در رفتارشان ایجاد کنند تا بتوانند از فضیلت‌های این شب بهره مند شوند.

به گزارش ایرنا، مراسم احیای شب ۲۱ ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله همراه داشتن ماسک و دستکش، مواد ضدعفونی کردن، رعایت فاصله اجتاماعی، همراه داشتن زیرانداز، مهر، کتاب ادعیه و قران در مناطق مختلف استان برگزار شد.