گردشگری و توریسم

شیوع ویروس کرونا مسایل مذهبی و دینی را کمرنگ نخواهد کرد

اقبال عباسی روز پنجشنبه در جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و شورای زکات استان افزود: با شروع گسترش ویروس کرونا ،تمرکز اصلی بر رعایت بهداشت و مسایل بهداشتی و تعطیل کردن همه فعالیت‌ها بود و بعد از آن معیشت و کسب و کارهای آسیب‌دیده و حمایت از این قشر، مورد توجه قرار گرفت.

به گفته وی، با توجه به طولانی شدن شرایط بحران کرونا و با آغاز ماه مبارک رمضان، نوع و نحوه فعالیت های مسائل فرهنگی و مذهبی دغدغه اصلی بود که با رعایت پروتکلهای بهداشتی، این موضوع نیز محقق شد.

وی با بیان اینکه دشمنان در این شرایط به دنبال زیر سوال بردن مذهب، دین و مسایل دینی هستند، افزود: در این شرایط با استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله فضای مجازی و رسانه‌های مختلف باید به دنبال مایوس کردن دشمن بود.

به گفته وی، در شرایط موجود و با توجه به تعطیل شدن برخی فعالیت‌ها و کسب و کارها، تعداد نیازمندان جامعه نیز افزایش یافت، که توجه به قشر نیازمند در اولویت کمک رسانی‌ها قرار دارد.

عباسی افزود: در صورتی که نماز عید فطر در سطح استان برگزار نشود، می‌توان با برپایی چادرهای جمع‌آوری فطریه و همچنین فعال کردن دفاتر و پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرها ، فطریه مردم استان را جمع آوری کرد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۲۳ میلیارد ریال زکات فطریه در استان چهارمحال و بختیاری جمع آوری شد.