گردشگری و توریسم

۶۰ درصد دعاوی کارگری لرستان ختم به سازش شد

علی آشتاب روز چهارشنبه افزود: سال ۹۸ تعداد ۶ هزار و ۵۳۹ دادخواست کارگری در این اداره کل به ثبت رسیده که  پنج هزار و ۴۹۸ پرونده ان منجر به صدور رأی شده است.

وی ادامه داد: حل و فصل سازشی پرونده ها منجر به  ادامه همکاری کارگر و کارفرما، کاهش فرایند رسیدگی، صرفه جویی در هزینه های اداری و سرعت در رسیدگی به شکایات می شود که پارسال سه هزار  و ۳۳۹ پرونده ( ۶۰ درصد از آراء صادره مراجع رسیدگی به دادخواست ها ) در این شوراها به سازش منتهی شده است.

آشتاب گفت: مراجع حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر ناشی از اجرای مقررات قانون کار و سایر مقررات تبعی، موافقتنامه های کارگری و یا پیمانهای دسته جمعی، تشکیل شده اند که در راستای اجرایی نمودن این قانون، اداره روابط کار لرستان با ۱۸ هیات تشخیص و ۱۰ هیات حل اختلاف فعالیت می کند.

وی تاکید کرد: ایجاد امنیت شغلی و اشتغال پایدار در گرو حفظ بنگاه های اقتصادی و حمایت از تولید است که مراجع حل اختلاف مصداق بارز سه جانبه گرایی بوده و در این راستا دولت می بایست نقش سیاست گذاری، نظارت و حمایت قانونی را ایفا نماید تا فضای کسب و کار با مشارکت و همدلی کارگران و کارفرمایان از هرگونه بحران و تشنج دور نگه داشته شود.

مشخصات ۱۲۵ هزار کارگر بیمه شده در لرستان ثبت شده است.