گردشگری و توریسم

شهردار همدان: بدهی پیمانکاران پس از ۱۴ سال پرداخت شد

عباس صوفی عصر سه شنبه در صحن شورای اسلامی شهر همدان در پاسخ به سوال‌های مطرح شده از سوی اعضای شورا با تاکید بر اینکه هم اینک هیچ وقفه ای در اجرای طرح های عمرانی نیست افزود: زمانی طرح های عمرانی را تحویل گرفتم که تعطیل بوده و شرایط سخت اقتصادی نیز باعث افزایش چشمگیر مصالح و آهن آلات شده بود و با این وضعیت به روز رسانی شد.

وی بیان کرد: در حال حاضر نیز تمامی طرح های عمرانی صورت وضعیت به روز دارند و به صورت شبانه روز نیز در حال خدمت به مردم و پیشرفت طرح های عمرانی و خدمات شهری هستیم.

صوفی خاطرنشان کرد: اکنون عزم مجموعه شهرداری سرعت بخشیدن به اجرای طرح ها و برنامه ها و افزایش رضایتمندی مردم در کنار خدمت صادقانه و سالم است

منافعی جزو خدمت به مردم در مدیریت شهری ندارم 

شهردار همدان گفت: هیچ گونه منافعی جزو خدمت خالصانه به مردم در مدیریت شهری ندارم و هر زمان همه  اعضای شورا تصمیم به کنار گذاشتم داشته باشند با افتخار می‌روم و هرگز تمایل ندارم به هر قیمتی در راس شهرداری باشم و ۲ سال برای تلاش، خدمت و رضایتمندی مردم کار کرده ایم.

وی اضافه کرد: خدمات مجموعه شهرداری به شهروندان در ۲ سال اخیر در شرایطی بود که با مشکلات عدیده اقتصادی، سیل و شیوع کرونا مواجه شدیم.

صوفی بیان کرد: اگر این مسایل نبود به طور قطع می توانستیم خدمات بهتری به مردم بدهیم و همواره معتقدیم شهروندان لیاقت شایسته ترین خدمات را دارند.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: در ۲ سال اخیر نیز قدردان حمایت شورا بوده ایم و همچنان معتقدیم کارهای اجرایی با چالش همراه است و با وجود اطلاع از یازده تفکر متفاوت اعضای شورا پذیرفتم به عنوان شهردار خدمتگزار باشم.

 وی گفت: بازگشایی معابر، رعایت عدالت در خدمات رسانی مدیریت شهری به تمامی نقاط شهر، اجرای سیستم جمع آوری و انتقال آب های سطحی، پیاده رو سازی، بهسازی جدول ها معابر، پوشش رودخانه ها، عملیات آسفالت معابر و خیابان ها، توسعه فضاهای ورزشی و افزایش سرانه فضای سبز از اقدام های مهم صورت گرفته در این ۲ سال بود.

پل‌سازی خدمت به مردم است نه خسارت

شهردار همدان در پاسخ به انتقاد شورا نسبت به عملیات ساخت پل غدیر در سه راهی فرهنگیان همدان گفت: ساخت این پل که تردد خودروها را روان سازی می کند، خدمت به مردم است و کجای این طرح خسارت بود؟

صوفی افزود: پل غدیر باید از چند سال قبل اجرایی می شد و اگر این اقدام صورت می گرفت دیگر نیازی به ساخت پل شهید همدانی نبود.

وی بیان کرد: عملیات ساخت این پل با مجوز شورا بوده و در بودجه ۹۸ نیز منظور شد و حتی اعضای شورا برای کلنگ زنی حضور یافتند.

صوفی یادآور شد: این پل جزو طرح های بزرگ سطح شهر است و نمی دانم چطور متهم به ضرر رساندن به مردم شده ایم.

وی اضافه کرد: امسال هم برای این طرح بودجه مصوب شده است و افتخار می کنیم چنین طرح های بزرگ را اجرایی کنیم.

شهردار همدان یادآور شد: به هر حال پل غدیر باید ساخته شود و هیچ تاثیری بر روند ساخت سایر طرح ها ندارد.

پارکینگ ۱۰ درصدی را ۷۵ درصد رساندم

شهردار همدان در پاسخ به وضعیت تکمیل پارکینگ طبقانی آقاجانی بیگ گفت: عملیات ساخت این طرح مربوط به سال ۹۴ بوده و باید سه ماه بعد به بهره برداری می رسید اما انجام نشد.

صوفی افزود: سال ۹۷ این طرح را با ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اختیار گرفتم و اکنون ۷۵ درصد پیشرفت یافته است.

وی بیان کرد: اجرای طرح ها در شرایطی است که ۲ سال اخیر بدترین دوره عمرانی در مباحث فنی بود و سال ۹۷ نیز برای نخستین بار در تاریخ شورای فنی کشور، دولت به پیمانکاران اجازه تقاضای ماده ۴۸ را داد که باعث شد به دلیل افزایش بی رویه میلگرد، پیمانکار اعلام ناتوانی از اجرای طرح کند.

صوفی اضافه کرد: با این حال تلاش خود را برای انجام مذاکره با پیمانکار و اجرای دوباره طرح را انجام دادیم و در حالیکه روند کند طرح به دوره ما ارتباطی نداشت اما اکنون در شرایط سخت به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسید.

وی اطمینان داد: این طرح به طور قطع امسال به بهره برداری می رسد..

الحاق سه روستا قانونی است

شهردار همدان با تاکید بر اینکه الحاق سه روستای حسن آباد شورین، علی آباد پشت شهر و قاسم آباد به شهر گفت: این الحاق مصوبه هیات وزیران و ابلاغ معاون اول رییس جمهوری است.

صوفی افزود: می توانیم نسبت به این مصوبه قانونی چشم پوشی کنیم و قانون گریز باشیم.

وی گفت : الحاق این سه روستا براساس تقسیمات سیاسی الزامی است و شورا در بودجه امسال نیز اعتبار به این حوزه اختصاص داده است.

صوفی خاطرنشان کرد: اینکه عنوان شده در این مناطق نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز توجهی نشده نیز درست نیست چرا که نظارت کامل از سوی مجموعه کنترل نظارت و پیشگیری شهرداری همواره صورت گرفته و عملکرد این حوزه نیز مورد تایید شورا است.

وی افزود: در همین ماه های اخیر چندین تخریب را در این مناطق ساخت و ساز غیرمجاز داشته ایم و مستندات آن موجود است.

صوفی خاطرنشان کرد: اگر اعضای شورا مستنداتی مبنی بر بی توجهی به ساخت و ساز غیرمجاز دارند، ارایه دهند تا برخورد قانونی صورت بگیرد ضمن اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ که برخی اعضای شورا عضو آن هستند نیز می تواند حکم تخریب دهد.

شهردار همدان در این نشست نه تنها پاسخ سوال های مطرح شده را داد بلکه مستندات آن را در چندصد صفحه ارایه کرد.