گردشگری و توریسم

پاسخ‌گویی به نیازهای مشکات نیازمند برنامه‌ریزی و کارشناسی است

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی روز سه‌شنبه در آیین معارفه شهردار جدید مشکات بیان کرد: این شهر با افزون بر پنج هزار نفر از نظر جمعیتی در جایگاه دوم شهرستان قرار دارد و برخلاف بیشتر شهرها و روستاهای پیرامون، با کمترین مهاجرت روبه‌رو است.

وی افزود: بر این اساس جمعیت جوان شهر مشکات با نیازهای متنوع آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و تفریحی روبه‌رو است که برای پاسخ‌گویی به آن باید با برنامه‌ریزی و کارشناسی اقدام کرد.

فرماندار ویژه کاشان همچنین یادآور شد: موقعیت جغرافیایی شهر مشکات به عنوان دروازه شمالی استان اصفهان از قابلیت ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار بهره‌مند است.

وی به اجرای بخش نخست منطقه ویژه اقتصادی کاشان به عنوان مهمترین پروژه اقتصادی شهرستان در آن منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه با اقدام‌های درخور تحسین شهرداری و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تکمیل دوبانده شدن جاده قدیم کاشان- قم از اولویت‌های در حال پیگیری است.

مرتضایی‌قهرودی با اشاره به ظرفیت‌های توسعه‌ای طرح جامع جدید شهر مشکات اضافه کرد: تعیین حریم و محدوده این شهر نیز در مراحل نهایی است که باید از سوی شهرداری پیگیری شود.

وی بر ضرورت رفع موانع مجموعه صنعتی شمال مشکات و تشکیل تعاونی تولیدی کشاورزی در رونق تولید و اقتصاد شهری تاکید کرد و اظهارداشت: در شرایط کنونی اقتصادی ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها بیش از همیشه دارای اهمیت کلیدی است.

فرماندار ویژه کاشان در ادامه با تاکید بر ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها در حوزه گردشگری، تثبیت سایت تاریخی طسمیجان و اجرای طرح ۵۰ هکتاری گردشگری شهرداری در جنب آزادراه کاشان- قم را خواستار شد.

در ادامه این آیین مجتبی رضازاده به پیشنهاد شورای اسلامی شهر مشکات، توسط استاندار اصفهان به عنوان شهردار جدید این شهر منصوب و از زحمات و خدمات احسان کوزه‌گر که پیش‌تر این مسوولیت را برعهده داشت، قدردانی شد.

دبیراجرایی کمیته خیرین عمران و توسعه شهری و روستایی در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری کاشان، مشاور و مدیر حراست شهرداری کاشان از جمله سوابق رضازاده است.

مشکات به عنوان  شمالی‌ترین شهر استان اصفهان از توابع بخش مرکزی شهرستان کاشان است که در حاشیه کویر حد فاصل بزرگراه کاشان- قم قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۸ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.