گردشگری و توریسم

هوافضای سپاه کمرخانی فشم را ایمن می‌کند

سید مهدی ساداتی روز سه شنبه در دیدار با فرمانده هوافضای شمیرانات اظهار داشت: مستهلک شدن توری های نگهدارنده، رانش ها و ریزش های پی در پی و خسارات متعددی که در محدوده کمرخانی رخ می دهد، ما را ملزم ساخته تا به سرعت با استفاده از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری هوافضای سپاه پاسداران و تعامل و هم افزایی دستگاه های متولی، طرحی جامع برای ایمن سازی این محور تدوین و پروژه را اجرایی سازیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: محدوده کمرخانی در محور فشم تنها راه ارتباطی شهرهای رودبار قصران از جمله اوشان فشم میگون و شمشک دربندسر است که اهمیت پروژه به سازی مذکور را متذکر می شود.

وی افزود: شرایط شمیرانات ایجاب می کند پروژه های عمرانی و فنی برای جلوگیری از خسارت های احتمالی مقدم بر تمام امور شهرستان انجام شود.

ساداتی با اشاره به گردشگری بودن مناطق لواسانات و رودبار قصران، تاکید کرد: علاوه بر اهمیت به سازی جاده های دسترسی شهرستان برای دست یابی به اهداف سند توسعه (رونق گردشگری شمیرانات)، رفت و آمد اهالی و استقبال پرشور گردشگران مسئولیت ما را برای تامین امنیت جانی و جلوگیری از خسارت مالی شهروندان دوچندان می کند.

به گزارش ایرنا، پروژه دیوار ساحلی کمرخانی که آبان ماه ۹۸، پنج میلیارد تومان تامین اعتبار شد نیز در دست اجرا قرار دارد.

محور کمرخانی فشم، لواسان بزرگ به لواسان کوچک و جاده جنگل لواسانات از مهم ترین مسیرهای خطرناک و رانشی این شهرستان به شمار می روند.

شمیرانات با آب و هوا و جغرافیای کوهستانی هر ساله بویژه در فصل بهار دست خوش حوادث طبیعی متعددی مانند سیلاب، ریزش کوه و رانش زمین قرار می گیرد؛ زیرساخت های این شهرستان در فروردین سال گذشته، افزون بر ۲۳۰ میلیارد تومان خسارت دید.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.