گردشگری و توریسم

خدمات مترو تهران در شب‌های قدر رایگان است

به گزارش عصر سه شنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، «فرنوش نوبخت» ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان و عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین(ع) و لیالی قدر گفت: مترو تهران همواره سعی کرده در مناسبت‌های ملی و مذهبی تسهیلات لازم را برای تردد شهروندان و مسافران فراهم کند.

به گفته وی، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدود شدن زمان برگزاری مراسم سالروز شهادت حضرت علی (ع) مراسم احیا در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، برای تکریم شب‌زنده‌داران و تسهیل تردد آنها به مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی، مترو تهران در خطوط درون شهری تا ساعت ۲:۳۰ بامداد فعال خواهد بود.  

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا از شب زنده‌داران تقاضا داریم در هنگام استفاده از مترو حتما از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: در اولین شب قدر در شامگاه سه شنبه (۲۳ اردیبهشت ۹۹) خدمات‌رسانی ویژه خود را آغاز می‌کند و در این راستا سرویس‌دهی در خطوط یک، دو، سه، چهار، شش و هفت متروی تهران از ساعت ۲۳ تا ۲:۳۰ بامداد روز بعد (چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه۹۹)، با فاصله هر ۳۰ دقیقه یک قطار انجام خواهد شد.

نوبخت با اشاره به خدمات رسانی ویژه مترو تهران در سایر شب‌های قدر نیز گفت: همانند شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، در شب های قدر ۲۱ (پنجشنبه ۲۵ ) و(شنبه ۲۷) اردیبهشت ۹۹ همزمان با ۲۳ ماه مبارک رمضان سرویس دهی شبانه به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: متروی تهران در لیالی قدر در خط ۵ تهران(صادقیه) – گلشهر و بالعکس و ایستگاه های پایانه های یک، دو، چهار، شش فرودگاه مهرآباد و امام خمینی(ره) خدمات رسانی شبانه ندارد.

ناوگان مترو تهران و حومه در ۷ خط و بیش از ۱۲۰ ایستگاه فعال است.