گردشگری و توریسم

موزه تاق‌بستان افتتاح می‌شود

امید قادری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی مراسمی در سرسرای استانداری با حضور استاندار، حافظان و فعالان میراث فرهنگی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود و از حافظان میراث فرهنگی قدردانی خواهد شد.
او با اشاره به افتتاح پروژه‌های مختلف در هفته میراث فرهنگی، به اتمام مرحله یک و دو ساماندهی تاق گرا اشاره کرد و افزود: پس از اتمام عملیات ساماندهی مرحله یک، گام دوم ساماندهی را نیز با هشت میلیارد ریال اعتبار به پایان رساندیم.
وی اضافه کرد: همزمان با افتتاح ساماندهی تاق گرا از محور ساسانی، نقش برجسته آنوبانی نی و زیج منیژه نیز بازدید می شود.
قادری همچنین به افتتاح نخستین اقامتگاه سنتی بافت تاریخی کرمانشاه (خانه معروف یزدی ها) در این ایام اشاره کرد و افزود: این اقامتگاه با همکاری بخش خصوصی و با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.
او اضافه کرد: نخستین اقامتگاه بوم گردی شهر کرند(میلکان) نیز با هشت میلیارد ریال اعتبار و با همکاری بخش خصوصی افتتاح خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با اشاره به اهمیت بازار تاریخی کرمانشاه برای مردم این شهر، خاطرنشان کرد: تاکنون چندین مرتبه این بازار تاریخی توسط کارشناسان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و در هفته میراث فرهنگی نیز، عملیات اجرایی بازار وکیل الدوله با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد.
۲۹ اردیبهشت روز گرامیداشت میراث فرهنگی و آغاز هفته میراث فرهنگی است.
وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.
بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و … از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.
استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲ هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۴ شهر دارد.