گردشگری و توریسم

فرسودگی ماشین‌آلات صنایع سمنان مانع بزرگ جهش تولید

علی اصغر جمعه‌ای روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه فرسودگی تجهیزات تولید، بهره‌وری پایین در تولیدات واحدهای صنعتی را به دنبال دارد، افزود: ایجاد زمینه و زیرساخت‌های لازم جزو اساسی‌ترین ملزومات برای رونق و جهش تولید است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی باید کالا را با کیفیت تولید و سر موعد تحویل بازار دهد، تصریح کرد: تولید نیازمند مواد اولیه و به‌روزرسانی ماشین آلات است اما، تحریم‌های اقتصادی مانع اساسی در نوسازی ماشین آلات خط تولید بنگاه‌های اقتصادی استان سمنان در سال‌های اخیر بوده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: اگر دولت به‌روزرسانی ماشین آلات خط تولید فرسوده واحدهای صنعتی استان را با ارائه بسته‌های تشویقی مورد توجه قرار ندهد، روز به روز به فرسودگی فرایندهای بخش تولید اضافه می‌شود.

وی به ضرورت تولید کالای باکیفیت با هدف زمینه‌سازی برای رقابت با کالاهای مشابه خارجی تاکید و تصریح کرد: نوسازی ماشین آلات خط تولید و به دنبال آن کیفی‌سازی تولید داخل، عرصه رقابت‌پذیری کالای ایرانی را با محصولات مشابه خارجی میسر می‌سازد.

جمعه‌ای تاکید کرد: علاوه بر این، به‌روزرسانی ماشین آلات خط تولید در کاهش هزینه تمام شده کالا تاثیرگذار است و نبود بازار فروش را به عنوان یکی از رنج‌های واحدهای صنعتی استان سمنان برطرف می‌کند.

وی با اشاره به کاهش قدرت مالی صنعتگران سمنان در به‌روزرسانی تجهیزات تولید واحدهای صنعتی بر اثر تحریم‌های اقتصادی، اضافه کرد:  بدون اهتمام به کیفیت ماشین آلات خط تولید، جهش تولید در استان محقق نمی‌شود.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان یادآور شد: روابط ایران با کشورهای جهان برای محقق شدن شعار جهش تولید باید به نفع تولیدکنندگان داخل تنظیم و برنامه‌ریزی شود.

استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان بیش از یک هزار و ۸۴۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.