گردشگری و توریسم

شهریه فوق برنامه غیرآموزشی مدارس غیردولتی خراسان شمالی مسترد می‌شود 

مسعود عزیزی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهریه درسی مدارس غیردولتی باید بر اساس آنچه که در سامانه مشارکت ها در نظر گرفته شده،  کامل پرداخت شود.

وی افزود: معلمان در مدارس غیردولتی، در روزهای کرونایی و تعطیلی مدارس، فعال بوده و به آموزش اقدام کرده اند و بر این اساس باید شهریه های مربوط، پرداخت شود.

عزیزی خاطرنشان کرد: حقوق و مزایای معلمان این مدارس هم به صورت کامل، از طرف موسسه پرداخت می شود.

وی اظهارداشت: برخی مدارس غیردولتی، بابت فعالیت‌های فوق برنامه‌های غیرآموزشی از قبیل سرویس ایاب و ذهاب، سالن ورزشی، استخر،  غذا و یا اردوهای دانش آموزی شهریه هایی تعیین کرده اند که در صورتی که از طرف خانواده ها پرداخت شده، هزینه های مربوط به تعطیلی مدارس محاسبه و مسترد شود.

رییس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: البته در صورت رضایت اولیا، این وجوه بابت شهریه سال جدید تحصیلی دانش‌آموز، محاسبه می شود.

بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ دانش آموز در ۱۵۷ مدرسه غیر دولتی تحصیل می کنند.

در دوره ابتدایی ۹ هزار و ۸۹۶ دانش آموز، در دوره متوسطه اول، دو هزار و ۵۳۶ دانش آموز و در دوره متوسطه دوم هم هزار و شش نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت،  تا روز ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۰۹ هزار و ۲۸۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و آمار جان باختگان این بیماری هم در کشور ۶ هزار و ۶۸۵ نفر رسید.