گردشگری و توریسم

همسان‌سازی حقوق مطالبه کارگران بازنشسته تامین اجتماعی

 قربانعلی رمضانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفت و اعتبار آن هم لحاظ شد و در حال حاضر کارمندان بازنشسته تامین اجتماعی از این افزایش حقوق بهره‌مند هستند اما کارگران مشمول این افزایش حقوق نشده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این در نظر گرفتن اضافه حقوق کارگران در سال جاری باید با احتساب تورم ۴۲ درصدی در کشور محاسبه شود تا شاهد کاهش بار فشار معیشتی بر این قشر باشیم.

وی گفت: در شرایط کنونی مسایل و مواردی مشاهده می‌شود که شایسته نیست در حالی که قشر کارگر و کارگران بازنشسته نیازمند حمایت، توجه و پیگیری مطالباتشان هستند.

رمضانی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳.۵ میلیون نفر کارگر بازنشسته تامین اجتماعی در کشور داریم افزود: از این تعداد ۱۴۲ هزار نفر در خراسان رضوی هستند که ۱۳۰ هزار نفر آنان در مشهد می‌باشند.

وی ادامه داد: یکی از سوالات مهم قشر کارگری این است که چرا به جامعه کارگری سهام عدالت داده نشده است در حالی که این قشر نیازمند حمایت و توجه است.

وی همچنین با بیان اینکه بحران کرونا در استان موجب بیکاری حدود ۵۰ هزار نفر شده است گفت: بخشی از این تعداد نیز به دلیل نیاز اقتصادی خود را به گروه بیکاران ناشی از کرونا افزوده‌اند.

رمضانی افزود: در بخش صنعت استان کمترین میزان تعدیل نیروی کارگری رقم خورد در شرایطی که فشار اقتصادی ناشی از شیوع کرونا غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: در این زمینه همکاری خوبی میان دستگاه‌های مختلف و بخش صنعت انجام شد و شاهد جلوگیری از بیکاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در استان بودیم.

هم اکنون بیش از ۸۹۵ هزار بیمه شده اصلی و بیش از ۲۲۱ هزار مستمری بگیر تامین اجتماعی در این استان هستند که با احتساب افراد تحت تکفل آنان در مجموع ۲ میلیون و ۸۱۶ هزار نفر زیرپوشش این اداره کل قرار دارند.