گردشگری و توریسم

جوان بجنوردی گیت و تونل ضدعفونی ساخت

مهیار مشایخی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سازمان مجوز ساخت دستگاه‌های یاد شده را صادر کرده است.

وی گفت: برنامه‌ریزی شده تا در چند روز آینده خط تولید این دستگاه‌ها و ماشین آلات صنعتی مرتبط با آن در استان راه اندازی شود.

عارف کریمی که دانشجوی ترم آخر مهندسی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است به خبرنگار ایرنا گفت: طراحی و ساخت این دستگاه ها با تلاش شبانه روزی یک تیم کاری در مدت ۲۰ روز  انجام شد.

وی  گفت: این دستگاه طبق خواسته اپراتور و به صورت کاملا اتوماتیک و هوشمند افراد و سطوح مورد نظر را از تمامی زوایا ضد عفونی می کند.

کریمی با بیان اینکه دستگاه ها با قابلیت صرفه جویی در مصرف برق دارای سنسور حرکتی به منظور تشخیص ورود فرد به داخل است افرود: از این دستگاه می توان در بیمارستان ها ادارات، بانک ها، دانشگاه ها و تمامی مراکز تجاری و دیگر اماکن عمومی و پرتردد استفاده کرد و قابل تولید در رنگ و جنس و اندازه های مختلف است.

این عضو انجمن نخبگان و پژوهشگران جوان کشور گفت: این دستگاه دارای جواز تاسیس برای تولید، طراحی و مونتاژ از وزارت و سازمان صنعت، معدن و تجارت و دارای شماره تاسیس و کد است.

وی در مورد هزینه تولید این دستگاه گفت: تاکنون حدود ۹میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای تولید این دستگاه هزینه شده و قیمت فروش آن نصف موارد مشابه خارجی و داخلی آن است.

وی با بیان این که صفر تا صد این دستگاه تولید داخل است گفت: در استان های دیگر نیز این دستگاه وجود دارد اما تاکنون فقط در خراسان شمالی توانسته ایم مجوز و کد تاسیس آن را دریافت کنیم.

وی از استقبال خوب مردم از این دستگاه خبر داد و اظهار داشت: اگر بخواهیم مشابه یا دستگاه را از کشورهای دیگر وارد کنیم هم به علت تحریم ها با مشکل مواجه می شویم و هم قیمت آن بیشتر خواهد بود