گردشگری و توریسم

فروش ماسک در ۱۰۰ ایستگاه مترو تهران

به گزارش روز یکشنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، «فرنوش نوبخت» در این باره گفت: تعداد ۱۰۰ ایستگاه مترو تهران بعد از گذشت ۹ روز از اجرای طرح «اجباری شدن استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی کلانشهرها» به غرفه های فروش ماسک با قیمت مصوب مجهز شدند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی راه اندازی مراکز فروش ماسک توسط وزارت صمت انجام می‌شود و شرکت بهره برداری مترو تهران تنها اقدامی که در این‌باره انجام می‌دهد، دراختیار قراردادن فضایی جهت راه اندازی غرفه‌ها است. افزود: تا آخر هفته غرفه فروش ماسک در تمامی ۱۲۷ ایستگاه های خطوط مترو، راه اندازی خواهد شد.

نوبخت خاطرنشان کرد: باتوجه به رصد مسافران از طریق دوربین‌های مترو، بیش از ۹۰ درصد مسافران از ماسک استفاده می‌کنند و از تمامی شهروندان و مسافران می خواهیم در زمان ورود به  مترو حتما از ماسک استفاده کنند چرا که از ورود افراد فاقد ماسک جلوگیری بعمل خواهد آمد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران تاکید کرد: برای اجرای هرچه بهتر این طرح نیازمند یاری شهروندان و مسافران هستیم.

اجرای طرح «خیر موثر» در۷۸ ایستگاه مترو تهران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با توجه به اجباری شدن استفاده از ماسک در مترو تهران و با هدف حمایت از افراد نیازمند، طرح خیر مؤثر در ۷۸ ایستگاه و با ۱۲۸ غرفه در ایستگاه های متروی تهران در حال انجام است.

به گزارش مدیریت ارتباطات وامور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه؛ «جوادی یگانه» در بازدید از غرفه های خیر موثر در ایستگاه تئاتر شهر واقع در خط ۴ مترو افزود: ایده این طرح توسط اداره کل امور بانوان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران شکل گرفت و با همکاری معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران اجرا شد.

وی گفت: با توجه به الزامی شدن  استفاده از ماسک در مترو هر چقدر بتوانیم تعداد بیشتری از افراد راترغیب کنیم تا در این طرح مشارکت کنند موفق تر عمل کرده ایم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه این طرح با شعار «دو تا بخر، یکی هدیه بده» در حال اجراست گفت: ماسک‌های عرضه شده در این غرفه‌ها توسط زنان سرپرست خانوار دوخته شده و یکی از اهداف اجرای آن نیز حمایت و ایجاد اشتغال برای این بانوان است و با کمترین سود در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

جوادی یگانه گفت: با این طرح در این روزها که تعداد زیادی از شهروندان با کاهش درامد و افزایش مخارج روبرو شده اند امیدواریم بتوانیم کمک کرده باشیم تا شهروندانی که نیاز به ماسک دارند از دیوار مهربانی ماسک رایگان دریافت کنند.

ناوگان مترو تهران در ۷ خط و بیش از ۱۲۰ ایستگاه فعال است.