گردشگری و توریسم

درهای حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر بسته است

 استانداری خراسان رضوی روز شنبه به نقل از حسن جعفری در حاشیه چهل و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در این استان گزارش داد: به منظور بهره‌گیری از فرصت معنوی شب‌های قدر مقرر شد در نقاطی از اماکن عمومی و روباز با رعایت تمامی اصول و پروتکل‌های بهداشتی مراسم شبهای قدر برگزار شود.

وی به اختصاص ۲۲ مکان روباز در مناطق مختلف سطح شهر مشهد مقدس اشاره و بیان کرد: این مکان‌ها با همکاری شهرداری مشهد، هیاتهای مذهبی و سایر دستگاه‌های مرتبط در فاصله ساعات ۲۱.۳۰ تا ۳۰ دقیقه بامداد مراسم یاد شده را برگزار خواهند کرد.

پیش از این نیز قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اعلام کرده بود که این نهاد برای بازگشایی حرم‌ مطهر رضوی تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه و مدیریت بیماری کروناست اما تصمیم فعلی ستاد بسته بودن درهای حرم‌ مطهر حتی صحنهای متبرک در شبهای قدر ماه مبارک رمضان است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۰۶ هزار و ۲۲۰ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. این بیماری تاکنون جان شش هزار و ۵۸۹ را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۸۵ هزار و ۶۴ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

“پاندمی کرونا” تاکنون در سطح جهان چهار میلیون و ۲۹ هزار و ۵۴۳ نفر را بیمار کرده و جان ۲۷۶ هزار و ۴۸۴ نفر را در ۲۱۲ کشور گرفته است. یک میلیون و ۳۹۴ هزار و ۲۸۹ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.