گردشگری و توریسم

شیراز به پاس قدردانی از تلاش کادر درمانی نورپردازی سفید شد

شهرداری شیراز، به مناسبت هشتم ماه مه، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، همزمان با سایر شهرهای عضو مجمع شهرداران آسیایی، برخی از پل‌ها، تقاطع‌های شهری و و یادمان‌های تاریخی این شهر را برای قدردانی از کادر درمان نورپردازی سفید کرد.

این اقدام سراسری با توجه به شیوع ویروس کرونا و با هدف همدردی با کادر درمانی جهان با شعار «Common pain» (درد مشترک) در جهان انجام شد.

ارگ کریمخان، دروازه قرآن، پل دفاع مقدس، پل عدالت، پل شهدای نیروی هوایی، پل پودنک، پل شهید پرویزی، پل رسول اعظم (ص) و پل امام حسن مجتبی (ع) از جمله پل‌ها و تقاطع‌هایی هستند که به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر سفیدپوش شدند.

در سال ۱۹۸۶میلادی، ۱۸۶ عضو جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمرگردهم آمدند و نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر را پایه‌گذاری کردند.

صلیب سرخ و هلال‌احمر، مجموعه‌ای از سازمان‌های با اهداف و اساسنامه مشترک هستند که در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا نمایندگی‌های بومی دارند و به‌صورت بین‌المللی عمل می‌کنند.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.
بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.