گردشگری و توریسم

مشکلی در توزیع دستکش و ماسک در جنوب غرب خوزستان وجود ندارد

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان هدا مجیری شنبه اظهار داشت: دستکش‌های معاینه با مجوز اداره کل تجهیزات پزشکی دریافت و در سه مرحله توزیع خواهد شد و در حال حاضر بخش اول آن در سطح داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم پزشکی زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان توزیع شد.

وی افزود: دستکش‌های توزیع‌شده از نوع معاینه وینیل هستند و از این پس مردم می‌توانند دستکش‌های مورد نیاز خود را از داروخانه‌های و فروشگاه‌های لوازم پزشکی سه شهرستان تابعه خدمات بهداشتی درمانی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اطمینان خاطر از کیفیت و کارآیی آنها تهیه کنند.‌

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در بازرسی تعدادی از داروخانه‌های شهرستان‌ها یادشده کمبودی از نظر ماسک، ژل ضدعفونی‌کننده دست و دستکش مشاهده نشد.

وی با اشاره به هماهنگی صورت‌گرفته برای توزیع ماسک سه‌لایه در سطح داروخانه‌ها و لوازم پزشکی آبادان، خرمشهر و شادگان اشاره کرد و افزود:ماسک‌های در حال توزیع سه‌لایه پزشکی در کارگاه‌های آبادان و خرمشهر با رعایت استانداردهای بهداشتی تولید شده است.

وی  با بیان اینکه استفاده از ماسک‌های غیراستاندارد منشا ایجاد بیماری خواهد بود، خاطرنشان کرد: شهروندان تا حد امکان ماسک‌ را فقط یکبار استفاده کنند و استفاده مجدد منجر به انتقال آلودگی می‌شود.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد:شهروندان عزیز در صورت مشاهده تخلف و گرانفروشی، موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

به گزارش ایرنا ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.