گردشگری و توریسم

۱۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه مهریان در یاسوج آزاد سازی شد

علی داوودی مهر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی و همچنین اجرای تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و ماده ۹ لایحه قانونی رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور، حدود ۱۵ هکتار از اراضی بستر رودخانه مهریان در حاشیه شهر یاسوج، آزادسازی شد.

وی افزود: تمامی پرسنل این شرکت بر اساس وظایف ذاتی خود نسبت به حفاظت و صیانت از منابع آبی استان، توجه جدی دارند و بدون تردید بر اساس قوانین حاکم بر منابع آبی به ویژه قانون توزیع عادلانه آب و دستورالعمل های مربوط به طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب با متخلفان و متصرفان به بستر و حریم رودخانه ها، با قاطعیت برخورد می کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در عملیات آزادسازی و رفع تصرف که به طول حدود ۶ کیلومتر از مسیر این رودخانه (حد فاصل منطقه دوآب تا ابتدای پل مهریان)، صورت گرفت، ۱۵ هکتار از اراضی بستر آن، رفع تصرف شد.

داوودی مهر عنوان کرد: ۳۲ باغ، ویلا و تالار پذیرایی در مسیر این رودخانه (حد فاصل منطقه دوآب تا ابتدای پل مهریان)،وچود دارد.

وی ابراز داشت: باید مالکان باغ ها و زمین های اطراف این رودخانه، برای اجرای هرگونه طرح گردشگری، ویلاسازی و دیگر موراد استعلامات لازم را از آب منطقه ای دریافت کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تجاوز به بستر رودخانه‌ها، باعث می شود، خسارت حاصل از سیلاب افزایش یابد.

داوودی افزود: این مهم سبب کاهش عرض رودخانه می شود که به دنبال آن سیلاب از مسیر اصلی خارج شده و خسارت های بسیاری به زمین های همجوار وارد می‌کند.

وی بیان کرد: مسئولان قضایی و نیروی انتظامی استان با صدور به موقع احکام قضایی و همچنین تامین امنیت در راستای صیانت از حقوق بیت المال به ویژه رفع تصرف و آزاد سازی بستر و جرایم قانونی منابع آبی همیشه خوش درخشیده اند. 

تفرجگاه تنگ مهریان یاسوج یکی از جاذبه های بکر و مفرح شهرستان بویراحمد مرکزکهگیلویه و بویراحمد است.

آب برف انبارهای دنا در مسیر حرکت از دنا در پایین دست در تنگه ای واقع در هشت کیلومتری یاسوج به نام تنگ مهریان به گردشگاه و منظرگاهی بدیع و روح نواز تبدیل شده است.

تنگ مهریان در مسیر یاسوج – اقلید واقع شده است و این مسیر پوشید ه از جنگل های سبز بلوط، باغات گردو و دیگر مناظر بدیع است.