گردشگری و توریسم

نماز جمعه در ۴ شهر استان اصفهان برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با قدردانی از مردم و نمازگزاران، آنها را به رعایت دقیق موارد بهداشتی برای حضور در نماز جمعه توصیه کرد.

مسوول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اصفهان افزود: براین اساس با رعایت و حفظ دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی که به ستادهای نماز جمعه ابلاغ شده و با هماهنگی و نظارت ستاد مبارزه با ویروس کرونا در هر منطقه، نمازهای جمعه در این هفته برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر شرایط در برخی از شهرها مهیا شده و شاهد افتخار آفرینی نظام مقدس جمهوری اسلامی در مبارزه با ویروس کرونا هستیم و امید می‌رود با دعاهای خیر مردم به زودی  وارد مرحله کنترل بیماری شویم.

صالحیان ادامه داد: برای برگزاری نماز جمعه هفته‌های آینده در نقاط سفید و مورد تایید ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا  اصفهان، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری خواهد شد.  

نماز جمعه از نهم اسفند پارسال به خاطر شیوع بیماری کرونا در پایگاه‌های نماز جمعه اصفهان برگزار نمی‌شود.

طبق آمار موجود، در سراسر کشور ۹۰۰ نماز جمعه و در استان اصفهان ۹۰ نماز جمعه  برگزار می شود که این استان بیشترین نماز جمعه کشور را به خود اختصاص داده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۹۸ هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از ۶ هزار نفر رسیده است.