گردشگری و توریسم

توزیع ۶ هزار بسته معیشتی در منطقه سیستان آغاز شد

علیرضا راشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر مواسات تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادها و مردم پای کار آمدند به طوریکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برنامه ریزی یک میلیون بسته غذایی را در کشور آغاز کرد.

وی بیان کرد: سهم سیستان وبلوچستان از این تعداد ۳۵ هزار بسته غذایی به ارزش ۱۱ میلیارد تومان بوده که ۲ میلیارد تومان آن سهم شهرهای شمالی استان است.

مدیرعامل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)سیستان و بلوچستان ادامه داد: توزیع بسته‌های غذایی ابتدا در زاهدان و پس از آن در منطقه سیستان آغاز شد و در ابتدای هفته آینده در منطقه بلوچستان توزیع آغاز می‌شود.

وی گفت: در این بسته حمایتی ۱۰ کیلوگرم برنج، دو عدد روغن، چهار بسته ماکارونی، حبوبات، دو عدد مرغ به ارزش ۳۰۰ هزار تومان تدارک دیده شده است.

راشکی افزود: اسامی نیازمندان با هم افزایی میان سپاه، کمیته امداد، بهزیستی و جهادگران شناسایی شده و بر اساس مسجد محله بسته‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه سهمیه به صورت عادلانه در میان تمام شهرستان‌های سیستان و بلوچستان توزیع می شود تاکید کرد: به هر خانواده نیازمند حداقل یک بسته غذایی اهدا می‌شود و اگر خانوادهای مشکل بیشتری داشته باشد این بسته حمایتی برای دفعات دوم و سوم به آنان تعلق می‌گیرد.