گردشگری و توریسم

نشت گاز سمی در هند؛ 7 تن کشته و بیش از 2 هزار نفر بستری شدند

به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری “ایندیا تودی”،  به گفته پلیس نشت گاز سمی از این کارخانه، هزاران نفر در روستاهای اطراف که در خانه‌های خود قرار داشتند را مسموم کرد. 
یک پزشک هندی گفت: بیش از ۲ هزار نفر با علایمی چون سردرد، حالت تهوع و مشکلات تنفسی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند. در میان قربانیان چند کودک نیز حضور دارند. 
تصاویر منتشر شده از محل نشت این گاز نشان می‌دهد که صدها نفر از مردم محلی پس از استنشاق گاز سمی به صورت بی‌هوش در جاده‌ها بر روی زمین افتاده‌اند. 
وزارت بهداشت ایالت آندرا پرادش از مردم محلی خواسته است تا صورت خود را با پارچه‌های مرطوب یا ماسک بپوشانند. 
آمیت شاه وزیر کشور هند ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود در ایالت آندرا پرادش اعلام کرد که تحقیقات پیرامون وقوع این حادثه انجام خواهد شد. 
نارندرا مودی نخست وزیر هند نیز خواهان یک جلسه اضطراری با مقامات وزارت کشور و همچنین پلیس شده است. 
مقامات هندی همچنین یش از ۳ هزار نفر را از مناطق اطراف این کارخانه شیمیایی تخلیه کرده‌اند. 
سال گذشته نیز بر اثر انفجار در یک کارخانه تولید مواد شیمایی در نزدیکی روستای واقادی واقع در ایالت ماهاراشترا ۲۰ نفر کشته و ۵۰ نفر مجروح شدند. 
همچنین در سال ۲۰۱۷، بیش از ۳۰۰ دانش آموز یک مدرسه خصوصی در منطقه “شاملی” واقع در ایالت اوتار پرادش به دلیل استنشاق گاز سمی منتشر شده از یک کارخانه قند در بیمارستان بستری شدند. 
منبع و لینک خبر: 
https: //www. indiatoday. in/india/story/hundreds-fall-ill-after-hazardous-gas-leak-at-polymer-plant-in-visakhapattnam-panic-in-area-1675204-2020-05-07
https: //timesofindia. indiatimes. com/city/visakhapatnam/vizag-over-1000-fall-sick-after-gas-leak-from-chemical-plant/articleshow/75590112. cms