گردشگری و توریسم

نخستین دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد اسلامی آستارا فارغ‌التحصیل شد

اورنگ استقامت روز چهارشنبه در دانشگاه آزاد اسلامی آستارا گفت: رضاپور امروز از رساله خود با عنوان”تحلیل عناصر مادی و ذهنی جان بخشی در مثنوی مولوی با تاکید بر کارکردهای عرفانی آن” با نمره عالی دفاع کرد.

وی اظهار کرد: علیرضا اقدامی، جهان دوست سبز، معصومه نظری و خسرو جلیلی داوران این رساله بودند و مقطع دکتری از سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در دانشگاه آزاد آستارا راه اندازی شده است و ۱۱۰ دانشجو در هفت رشته این مقطع تحصیل می کنند.

وی بیان کرد: با تعریف چهار رشته جدید، تعداد رشته های کارشناسی پیوسته و ناپیوسته این دانشگاه به ۴۷ رشته افزایش یافته و حرکت بر محور کارآفرینی، از هدف های دانشگاه آزاد اسلامی در دهه چهارم عمر خود است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا گفت: این واحد علمی در سال ۶۶ تاسیس شده است و اکنون در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری  ۱۰۰ عضو هیات علمی و هزار و ۵۵۰ دانشجو دارد.

استقامت افزود: امروز به مناسبت هفته معلم، تعدادی از استادان این دانشگاه با معلمان و کارکنان آموزش و پرورش، مزار شهید گمنام را در محوطه این دانشگاه گلباران کردند و غلامرضا مرحبا منتخب مردم آستارا برای مجلس شورای اسلامی نیز از بخش های مختلف دانشگاه بازدید کرد.  

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.