گردشگری و توریسم

هرمزگان در جمع سه استان برتر کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی قرار گرفت

ایرج حیدری عصر چهارشنبه در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری هرمزگان بدون اشاره به رقم سرمایه گذاری جذب شده، اظهار داشت: هرمزگان در حوزه‌های صنعت، انرژی، کشاورزی و پرورش آبزیان دارای فرصت‌های بسیاری برای سرمایه گذاری است.

وی بیان داشت: هرمزگان به واسطه برخورداری از بنادر مهمی همچون شهید رجایی و باهنر، مناطق آزاد تجاری و اقتصادی، مناطق ویژه اقتصادی و جزایر متعدد به استانی متمایز در ایران برای سرمایه گذاری توسط سرمایه گذاران تبدیل شده است.

این مقام مسوول تاکید کرد: جهش تولید در بخش های مختلف اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری نیازمند برنامه ریزی هدفمند و مدیریت و کار جهادی است.

وی ادامه داد: هرمزگان استانی با ظرفیت های متمایز در زمینه اجرای کشت های گلخانه‌ای در سطح کشور است که اهمیت این بخش را برای ایجاد فرصت های جدید شغلی دو چندان کرده است.

حیدری اظهار داشت: شکوفایی ظرفیت های صنعتی غرب و شرق استان به ویژه سواحل مکران، نقش بسزایی در بهبود شاخص های هرمزگان در بخش های مختلف به ویژه در حوزه تولید و اشتغال ایفا خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: توسعه سواحل مکران مورد تأکید ویژه مقام معظم رهبری است و آبادانی و رونق این خطه از کشور در ارتقاء شاخص های امنیت ملی بسیار اثر گذار است.