گردشگری و توریسم

خیرین سلامت خراسان جنوبی ۲۶ طرح را در دست اجرا دارند

سید محمود حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد هفت پروژه در شهرستان بیرجند، چهار پروژه در شهرستان درمیان، سه مورد در شهرستان قاینات و زیرکوه، شهرستان‌های سربیشه و سرایان هر کدام یک مورد، شهرستان‌های فردوس و خوسف هر کدام سه پروژه و شهرستان‌های نهبندان و طبس هر کدام ۲ پروژه در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: احداث ۱۳ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، بیش از پنج پایگاه سلامت، یک مرکز آموزش بهورزی (بزرگترین پروژه)، سه پایگاه اورژانس ۱۱۵ جاده‌ای و شهری و خانه بهداشت از جمله این پروژه‌ها است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی گفت: از این تعداد بیش از هفت پروژه آماده بهره‌برداری است همچنین بیش از ۱۲ پروژه تا پایان سال جاری با کمک خیرین و تامین تجهیزات مورد نیاز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین به حوزه سلامت استان ۴۱ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد افزایش یافته است.

حسینی گفت: کمک‌های خیرین در پروژه‌هایی از قبیل مراکز بهداشتی و درمانی، پایگاه اورژانس ۱۱۵، خانه بهداشت، مرکز خدمات جامع سلامت، خرید تجهیزات مورد نیاز برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، کمک به بیماران نیازمند و صعب العلاج هزینه می‌شود.

وی از اهدای ۸۲ دستگاه یا تجهیزات پزشکی و غیرپزشکی خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۵ دستگاه تجهیزات پزشکی و بقیه غیرپزشکی بوده است.

وی بیان کرد: مجمع خیرین سلامت کماکان چشم انتظار دریافت کمک‌های خیران برای ارتقای سلامت هموطنان است و شماره کارت‌ ۶۰۳۷۷۰۷۰۰۰۲۲۹۴۴۷ و شماره حساب مهرگستر ۵۶۶۶۶۶۷۴۸ نزد بانک کشاورزی در نظر گرفته شده است.