گردشگری و توریسم

برنامه کاهش آسیب های اجتماعی در سقز تدوین شود

اسماعیل رستم پور روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون ارتقای امنیت اجتماعی و فرهنگی و کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی با اشاره به وجود مشکلات روانی و اجتماعی ناشی از کرونا در اجتماع اظهار داشت: ویروس کرونا باعث افزایش مشکلات اجتماعی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه سقز اضافه کرد: نهادهای علمی و آموزشی، برای کاهش پیامدهای اجتماعی کرونا انجام تحقیق‌های کاربردی را در اسرع وقت در دستور کار قرار دهند تا با این شکل از آسیب های بیشتر پیشگیری کنیم. 

رستم پور تلاش‌های خیران، کمپین های مردمی و انجمن های مردم نهاد، کادر درمان و ادارات و نهادهای نظامی و انتظامی را در راستای پیشگیری و مبارزه با کرونا ستود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سقز هم با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در این شهرستان گفت: هدف از اجرای برنامه ها، ایجاد تحول اجتماعی است که باید، باعث تغییر در نگرش و رفتار جامعه و مخاطب هدف شود.

حجت الاسلام برومند رازیانی افزود: برنامه رزمایش کمک به نیازمندان توسط این اداره در ماه مبارک رمضان آغاز شده و برنامه هایی نیز در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در دست تدوین و برنامه ریزی است.

در این جلسه، دیگر اعضا پیرامون افزایش جرایم سایبری در حوزه مالی، اجرای طرح کانون یاریگران زندگی با محور آسیب های اجتماعی در مدارس، گزارش مشاوره های روانشناختی در آموزش و پرورش، تدوین پایان نامه در حوزه کاهش معلولیت ها، برنامه های اجرا شده در ارتباط با افزایش مهارت های زندگی و پیشگیری از معلولیت ها به ایراد سخن پرداختند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.