گردشگری و توریسم

امنیت و آبادانی در سایه حضور مردم در جامعه محقق می‌شود

منوچهر حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بعدازظهر چهارشنبه در جمع اهالی روستای لات از توابع بخش رودبار الموت غربی اظهار داشت: مردم، به خصوص روستاییان همواره در اولویت برنامه‌های سازندگی دولت قرار داشته و عمران و آبادانی چنین مناطقی نیز همواره مورد توجه برنامه‌ریزان دستگاه‌های اجرایی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم ما که همیشه پشتوانه نظام مقدس اسلامی بوده و در همه صحنه‌ها نیز جلوتر از مسوولان قرار داشته‌اند، تاکید کرد: مشکلات این مردم در همه زمینه‌ها باید از سوی دستگاه‌های ذیربط مورد حل و فصل قرار گیرد که در این صورت شاهد عمران و آبادانی مناطق محروم و مستعدی چون الموت در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری و کشاورزی خواهیم بود.

این مسوول سیاسی و امنیتی با اشاره به وجود برخی اختلافات ملکی و آبی بین روستاهای لات از توابع استان قزوین و نوده در استان گیلان، تصریح کرد: شهروندانی که همواره در بین نقاط مرزی ۲ استان یا ۲ شهرستان و حتی روستاها واقع شده‌اند باید مشکلات خود را برادرانه و دوستانه پیگیری کنند و به طور حتم این موضوع نیز در سایه تعاملات بین مردم منطقه و مسوولان مرتفع خواهد شد.

حبیبی یادآور شد: مردم در عین اینکه باید همیشه مطیع قوانین بوده و به آن نیز احترام بگذراند، تابع توافقات از پیش تعیین شده هم باشند و در این صورت است که می‌توان با صلح و صفا از نعمات خدادادی به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی اضافه کرد: موضوع اختلاف آب شرب و کشاورزی اهالی روستای لات نیز به زودی و در فضایی دوستانه با مسوولان اجرایی استان گیلان حل و فصل خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین افزود: این در حالی است که برخی مسایل و مشکلات مردم منطقه الموت از جمله گازرسانی، جاده و آب شرب نیز مورد پیگیری دستگاه‌های ذیربط استان قرار دارد.

حبیبی در سفر یک روزه خود به بخش رودبار الموت غربی، ضمن حضور در جلسه شورای اداری بخش و افتتاح یک واحد برنج کوبی، در دیدار با محمود قاسم‌نژاد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان به بررسی مسایل و مشکلات آبی و ملکی روستاهای لات و نوده پرداختند.

بخش رودبار الموت غربی با ۱۰۸ روستای دارای سکنه و مرکزیت شهر رازمیان در ۴۰ کیلومتری شمال قزوین واقع شده است.