اماکن دیدنی ایران

دهن‌کجی ایرلاینها به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازهای داخلی!


قاصدک 24

با وجود اینکه مقرر شده طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی اجرا شود، ایرلاینها این طرح را به راحتی نادیده گرفته‌اند!

تسنیم:با شیوع ویروس کرونا و لزوم لغو سفرها در کشور، مشکلات بسیاری بین آژانسهای مسافرتی، هتلها و ایرلاینها به وجود آمد و پول مردم به آنها بازنگشت؛ شرکتهای واسطه‌ای پول را از مردم گرفته و به ایرلاینها پرداخته بودند اما در زمان بازگشت وجوه مردم شرکتهای واسطه را می‌شناختند و پول را از آنها مطالبه می‌کردند و ایرلاینها هم حاضر به بازپرداخت پول مردم نبودند!

این موضوع همچنان ادامه دارد و کار به نهادهای ناظر و بازرسی رسیده است اما با آغاز فعالیت ایرلاینها، تخلف دیگری در آنها آشکار شده است.

شرکت‌های هواپیما‌هایی، حاضر به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیستند و فرایند بلیط فروشی را به‌صورت کامل انجام می‌دهند یعنی فاصله لازم بین صندلی مسافران رعایت نمی‌شود و مسافران در ردیفهای سه تایی و دوتایی هواپیما در کنار هم می‌نشینند!

این در حالی است که حمل و نقل شهری موظف به علامتگذاری و رعایت استانداردهای فاصله گذاری اجتماعی هستند؛ این رعایت فواصل هم با علامت‌گذاری صندلی‌های پرخطر برای نشست مسافران صورت گرفته‌ است.

این در حالی است که رعایت این فواصل توسط ناوگان بین شهری که توان بلیط فروشی با شماره صندلی را دارند راحت‌تر بوده و امکان رعایت آن بیشتر است.

بنابراین لازم است بازرسی‌ها در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در سفرهای بین شهری بیشتر شود؛ در ناوگان حمل و نقل بین شهری، قطارها بیشترین میزان همکاری و رعایت استانداردها را داشته‌اند.


صوفی