گردشگری و توریسم

۲۷۸۵متر مربع از اراضی ملی البرز رفع تصرف شد

حامد فرضی روز چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک هزارو ۲۰۰ مترمربع از این اراضی افراد سودجو اقدام به ساخت  رستوران و بنا کرده بودند که  با حکم مراجع قضایی تخریب شد.

وی ارزش پولی این اراضی را بیش از سه میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : حکم صادره با حضور  نماینده دادستان  کرج ، فرمانده یگان حفاظت اراضی استان ، کلانتری نساء و راهداری شهرستان کرج

اجرا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز همچنین ۱۵۸۵.۵ مترمربع از این اراضی در پلاک ۱۳۱-اصلی موسوم به کوئین شهرستان طالقان بود که با همکاری عوامل نیروی انتظامی و با حضور نیروهای یگان حفاظت  از اراضی استان رفع تصرف و آزادسازی شد.

وی ارزش این اراضی ملی را بالغ بر ۱۹۰ میلیون تومان عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از ۹۲ درصد از وسعت شهرستان طالقان اراضی ملی و دولتی می باشد.

فرضی از اهالی شهرستان طالقان، دامداران و کشاورزان این شهرستان خواست  قبل از هرگونه فعالیت کشاورزی، باغداری و به ویژه ساخت و ساز و احداث بنا در اراضی از غیرملی بودن عرصه مورد نظر با استعلام از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اطمینان حاصل کنند.

فرضی با اشاره به  فعالیت سامانه تلفنی  ۱۵۰۴  مربوط به امداد، همیاری جنگل، مراتع و حفاظت از اراضی ملی گفت : مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در اراضی ملی از طریق این سامانه به صورت شبانه روزی اطلاع رسانی کنند.

استان البرز دارای ۴۳۰ هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است.