گردشگری و توریسم

جرائم مالیاتی فعالان تولیدی تا ۹۰درصد قابل بخشش است

 محمدعلی غفاری سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با هدف کاهش مشکلات ناشی از بیماری کرونا برای فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد آن دسته از اشخاص حقوقی و حقیقی غیردولتی که تا پایان خرداد ماه سال جاری نسبت به پرداخت اصل بدهی و جرائم غیر قابل بخشش اقدام کنند ، از بخشودگی های ویژه ای برخوردار خواهند شد.
وی اظهار داشت: بنا به توصیه مقام معظم رهبری در حمایت از جهش تولید در سال ۹۹، این بخشودگی برای فعالان اقتصادی بخش تولید تا ۹۰ درصد و برای سایر مودیان تا ۸۰ درصد اعمال خواهد شد.
غفاری ابراز داشت: زمانقانونی بخشودگی های مالیاتی تا پایان اسفند ۹۸ بود اما به دلیل شرایط کرونایی تا پایان خرداد سال جاری تمدید شد که فعالان اقتصادی می توانند با اقدام به موقع از این تسهیلات بهره مند شوند.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد جرائم غیرقابل بخشش را مربوط به کتمان مالیاتی دانست و افزود: طبق ماده ۱۹۲ قانون مالیات های مستقیم هر گونه کتمان مالیاتی صاحبان مشاغل و شرکت ها مشمول ۳۰درصد جریمه خواهد شد.
غفاری تصریح کرد: سارمان امور مالیاتی برای حمایت از مودیان در سال جاری مهلت ارائه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده دوره چهارم سال ۹۸ را که طبق قانون تا پانزدهم فرودین بود تا پایان فروردین تمدید کرد و سر رسید مالیات برارزش افزوده این دوره را تا پایان اردیبهشت تعیین کرده است.

میزان درآمدهای مالیاتی سال ۱۳۹۸کهگیلویه وبویراحمد حدود چهار هزار میلیارد ریال اعلام شده است.

این استان 726 هزار نفری ۵۰ هزار مودی مالیاتی دارد.