گردشگری و توریسم

اجرای به موقع مصوبات شهرستانی در اولویت مدیران باشد

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید کمال الدین میرجعفریان در جلسه بررسی آخرین وضعیت مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار که به بررسی پروژه‌های مرتبط با آب منطقه ای، آب و فاضلاب، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص داشت، گفت: اجرای مصوبات اولویت اصلی و اول دستگاه‌های اجرایی بوده و دستگاه‌ها و فرمانداران در تامین و تخصیص اعتبارات و شناسایی و رفع موانع احتمالی اهتمام و جدیت داشته باشند.

وی با اشاره به پروژه‌های آب و فاضلاب در شهرستان‌ها افزود: در بخش اجرای خطوط انتقال و اصلاح و بازسازی شبکه و آبرسانی سیار به روستاها، باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مدیران در انتخاب پیمانکاران در  پروژه‌ها از افراد توانمند بهره گیرند تا در روند اجرای کار دچار توقف نشوند.

وی گفت: بعضا مشاهده می‌شود که اجرای به موقع مصوبات، برای برخی مدیران در اولویت اول نیست که حتما پس از بررسی، گزارش آن را به مدیریت عالی استان تقدیم خواهیم کرد.

میرجعفریان ادامه داد: پروژه‌های سفرهای شهرستانیِ استاندار باید تخصیص حداکثری داشته باشد اما در برخی موارد تخصیص اعتبار صفر بوده که انتظار می‌رود فرمانداران و سازمان برنامه و بودجه این موارد را به موقع رصد و پیگیری کنند و دستگاه مربوطه نیز موظف است تخصیص اعتبار پروژه را دنبال کند.

وی از دفتر مدیریت عملکرد و بازرسی استانداری خواست با بررسی میدانی پروژه‌های مشکل‌دار، موارد اختلاف میان دستگاه‌ها در نحوه اجرای مصوبات را مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار دهند.

در این جلسه که فرمانداران استان نیز به صورت ویدئو کنفرانس شرکت داشتند، پس از بررسی جداگانه مصوبات، برای اتمام و اجرای پروژه‌ها زمان بندی تعیین شد و مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران به تشریح اقدامات اجرایی صورت گرفته، پیرامون مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار خراسان جنوبی پرداختند.

استاندار خراسان جنوبی از روزهای ابتدایی حضور در استان و به منظور شناسایی و حل مشکلات مناطق مختلف استان با انجام ۱۴ سفر رسمی به همراه مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های استان حضور یافت که ماحصل جلسات برگزار شده ۵۸۶ مصوبه بود.

تاکنون بیش از ۹۱ درصد مصوبات اجرایی و ۱۵۱ مصوبه به صورت کامل انجام شده و به بهره‌برداری رسیده است.