گردشگری و توریسم

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در آلمان ۱۰ برابر آمار رسمی است

روزنامه گاردین با اعلام این خبر افزود: با وجود رفع قرنطینه و پشت سر گذاردن دوره اوج بیماری در برخی کشورها و مناطق قاره اروپا، محققان بر این باور هستند که شمار موارد ابتلا به کووید-۱۹ در آلمان ۱۰ برابر آمار رسمی است.  
محققان دانشگاه بن روز دوشنبه (دیروز) گفتند که مطالعه مقدماتی آن‌ها، بر اساس کارهای میدانی در شهر «گانگلت» در ایالت «هاینزبرگ» که یکی از بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ را داشته، خبر از ابتلای بدون علایم کووید-۱۹ می‌دهد.  
محققان پس از انجام بررسی هایی بر روی یک گروه ۹۱۹ نفری نتیجه گرفتند که حدود ۱۵ درصد جمعیت گانگلت مبتلا به کووید-۱۹ بوده و میزان مرگ و میر آن ۰. ۳۷ درصد است. براین اساس محققان تخمین می‌زنند که حدود ۱. ۸ میلیون آلمانی مبتلا به ویروس هستند این در حالی است که پیش از این تنها آمار ۱۶۰ هزار نفری تایید شده بود.  
از طرفی با توجه به اینکه یک پنجم افراد مبتلا هیچ علایمی ندارند، دانشمندان همچنان بر رعایت بهداشت عمومی و حفظ فاصله اجتماعی تاکید کردند. 
 «مارتین اکسنر» رییس موسسه دانشگاهی سلامت و بهداشت عمومی در این خصوص گفت: هر فردی که به نظر سالم می‌رسد، می‌تواند به صورت ناآگاهانه حامل ویروس باشد. ما باید از این امر آگاه باشیم و طبق آن عمل کنیم. 
آلمان که تاکنون بیش از ۱۶۵ هزار مورد ابتلا و نزدیک به ۷ هزار جان باخته ناشی از ویروس کرونا را گزارش کرده، از ابتدای این هفته (دوشنبه) برنامه کاهش محدودیت‌ها را در برنامه خود قرار داده و انتظار می‌رود در برخی مناطق این کشور مدارس بازگشایی شود.