گردشگری و توریسم

چهار مرکز تخصصی ازدواج پارسال در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شد

 مینا مقیمی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: همچنین با توجه به اهمیت ازدواج سال گذشته ۳۵۹ کارگاه آموزشی و کسب مهارت‌های زندگی ویژه جوانان قبل، حین و بعد از ازدواج در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وی برگزاری کارگاه‌های مشاوره پیش از ازدواج را جزو برنامه‌های مهم و اولویت‌دار وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و افزود: امروزه برای داشتن یک ازدواج سالم و موفق نیاز به مشاوره بیش از پیش اهمیت یافته است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری مناسب و دقیق این کارگاه‌ها در ارتقای علمی و عملی مخاطبان نقش آفرین است و از افزایش طلاق در جامعه به شدت پیشگیری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه هم‌اینک ۱۴۸ سمن در سیستان و بلوچستان  فعال است، گفت: فرهنگ غنی و پیشینه تاریخی توام با افتخارات مردم این استان و همچنین وسعت و پراکندگی زیاد این دیار کهن  زمینه را برای فعالیت روزافزون سازمان‌های مردم نهاد در منطقه فراهم کرده است.

مقیمی در مورد اشتغالزایی جوانان اظهارداشت: سال گذشته ۷۲طرح اشتغالزایی با تفاهم‌نامه صندوق کار افرینی امید در سیستان و بلوچستان مصوب شد.

وی از برگزاری بیش‌از ۱۰۵ ستاد ساماندهی امور جوانان و ۷۵ کمیته تخصصی فرهنگی در سراسر سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهارداشت: بیش‌از ۱۰ هزار برنامه فراغتی و جشنواره‌های مختلف فرهنگی ورزشی از دیگر فعالیت‌های سال گذشته معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان بوده است.