گردشگری و توریسم

پیش بینی افزایش ابتلا به کرونا در پاییز

دکتر ایرج حریرچی دوشنبه پس از بازدید از بازار ماهی فروشان بندرعباس اظهار داشت: البته افزایش ابتلا به شدت اسفندماه پارسال نخواهد بود، اما در هر صورت یک روند افزایشی خواهیم داشت .

وی با اشاره به گرم شدن هوا و پیش رو بودن فصل تابستان، گفت: مردم باید در نظر داشته باشند که گرمای هوا تاثیری بر کرونا ندارد و همواره باید رعایت نکات بهداشتی را مدنظر قرار دهیم تا بتوانیم زنجیره انتقال این بیماری را تا حدامکان کنترل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی ها، در دو ماه آینده روند ابتلا به کرونا در کشور تا حدودی نزولی خواهد بود و تنها در برخی از استان ها افزایش موارد ابتلا خواهیم داشت.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم باید برای در امان ماندن از این ویروس تا زمان کشف واکسن و درمان قطعی برای آن، نکات بهداشتی را کاملا جدی بگیرند و از سرگیری فعالیت ها را به منزله اتمام این بحران تلقی نکنند.

مساجد شهرهای زیارتی تنها برای برگزاری نماز جماعت باز خواهند بود

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به تصمیم های اتخاذ شده در خصوص بازگشایی مساجد و مدارس در مناطق کم خطر، گفت: مساجد شهرهای زیارتی کم خطر تنها برای برگزاری نماز جماعت باز خواهند بود و هرگونه سخنرانی و مراسم با تجمعات زیاد در آن‌ها همچنان ممنوع است.

حریرچی تصریح کرد: در شهرهای کم خطر هم اکنون فعالیت ها با رعایت پروتکل های بهداشتی تا حدودی به حالت عادی بازگشته و احتمالا مدارس در این شهرها به مدت یکماه دایر خواهد بود و اماکن ورزشی نیز فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

بازار ماهی فروشان بندرعباس در روزهای آینده بازگشایی می شود

دکتر حریرچی در خصوص وضعیت بازار ماهی فروشان بندرعباس گفت: خوشبختانه با اقدام به موقع دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، 107 مورد مثبت از افراد مبتلای مشغول و مرتبط با بازار ماهی فروشان بندرعباس شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: اگر این موارد شناسایی نمی شد، با توجه به گستره ارتباط فعالان این بازار، باید شاهد ابتلای چندهزار نفر می بودیم که خوشبختانه این خطر تا حدودی رفع شده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: از تمام فعالان بازار ماهی فروشان بندرعباس آزمایش کرونا گرفته شده و در خود بازار هم اصلاحات بهداشتی صورت گرفته و این بازار در روزهای آینده فعالیت خود را از سرخواهد گرفت.