گردشگری و توریسم

حکیم: نبرد با داعش در عراق پایان نیافته است

سید عمار حکیم امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ ای نوشت که از زمان اعلام پیروزی بر گروه تروریستی داعش، هشدار داده و گفتیم مادامی که تروریسم دارای هسته‌های خفته است، نبرد علیه داعش پایان نیافته است.

وی گفت که ما اکنون، نیاز مبرم به بازبینی در پرونده امنیتی، نوین‌سازی طرح‌های امنیتی و افزایش تلاش‌های اطلاعاتی و نیز در پیش گرفتن ضربات پیشگیرانه داریم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان پیام خود با آرزوی پیروی نیروهای الحشد الشعبی آورده است که خداوند به قهرمانان ما در الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی نصرت عطا کند و شهدا را قرین رحمت خود قرار داده و برای مجروحان شفای عاجل عنایت فرماید.

حکیم شنبه گذشته نیز در پیامی پس از شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی در مبارزه با داعش گفت که عراق به طراحی راهبرد امنیتی جدید برای نابودی گروه های تروریست نیاز دارد.

به گزارش ایرنا از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی، حکیم افزود: شهادت و زخمی شدن چندین نیروی الحشد الشعبی و پلیس فدرال پس از ایستادگی در برابر زنجیره‌ای از حملات تروریستی در مناطق گوناگون استان صلاح الدین و اطراف شهر سامرا خبری ناگوار بود.

گروه تروریستی داعش در روزهای گذشته فعالیت بی سابقه ای در مقایسه با یکی دو سال اخیر در مناطق شمال، غرب و شرق پایتخت عراق در استان صلاح الدین، دیاله و الانبار داشته است.

فرماندهی مشترک نظامی عراق از امروز دوشنبه عملیات وسیع امنیتی برای شناسایی، تعقیب و سرکوب این گروه تروریستی را در استان الانبار تحت عنوان «شیران بیابان» و دیاله آغاز کرده است.