گردشگری و توریسم

۲۸۰ بسته تجهیزات حفاظت فردی به ماماهای بندرعباس اهدا شد

رییس انجمن علمی مامایی هرمزگان عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک روز جهانی ماما، اظهار داشت: گروه مامایی در بحران کرونا همگام با دیگر گروه های درمان تلاش بسیاری در جهت خدمت به بیماران داشته است.

آسیه پرمهر یابنده بیان داشت: از همین رو نیز به منظور تجلیل از تلاش های گروه مامایی در بحران کرونا و به مناسبت گرامیداشت پانزدهم اردیبهشت روز جهانی ماما، ۲۸۰ بسته تجهیزات حفاظتی شامل ماسک و شیلد در اختیار ماماهای شاغل در حوزه بهداشت و درمان و دفاتر کار مامایی بندرعباس قرار گرفت.

وی با اشاره به نقش و وظیفه مهم ماماها در جهت حفظ جان مادر و کودک، گفت:ماما وظیفه مهمی در مشاوره و آموزش بهداشت، نه فقط برای زنان بلکه برای خانواده و جامعه دارد و ضامن سلامت خانواده ها است.

پرمهریابنده شمار ماماهای فعال در مجموع بهداشت و درمان هرمزگان را بیش از ۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: مامایی در این استان به دلیل وسعت هرمزگان، تراکم کم جمعیت و شیوع بیشتر برخی بیماری های زمینه ای همچون تالاسمی، از جمله شغل های سخت حوزه بهداشت و درمان محسوب می شود.

پنجم ماه می (پانزدهم اردیبهشت) از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین ‌المللی مامایی روز جهانی ماما اعلام شده است و هر سال این روز با هدف دعوت از همه ماماها برای کاهش مرگ و میرهای ناشی از زایمان در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود.

بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی حاکی است که هر سال حدود ۳۴۰ هزار زن در جهان به علت مرگ و میرهای ناشی از زایمان، جان خود را از دست می‌دهند و میلیون‌ها زن دیگر نیز به دلیل عفونت‌های ناشی از آن، دچار بیماری می‌شوند و این در حالی است که مرگ و میر و امراض ناشی از زایمان مادران از راه دسترسی به مراقبت‌های مامایی، در سراسر جهان و به خصوص در کشورهای در حال توسعه که ۹۰ درصد از مرگ ومیرهای ناشی از زایمان در آن‌ها اتفاق می‌افتد، کاهش یافته است.