گردشگری و توریسم

انجمن بیماران ام‌اس آستارا کمک خیران را خواستار شد

زهرا لطفی روز دوشنبه در جلسه اعضای سمن رنگین کمان زندگی در دفتر انجمن حمایت از بیماران ام اس آستارا گفت: برای درمان این بیماران، به استقرار تجهیزات ام آر آی و سی تی اسکن در بیمارستان آستارا نیاز است و بیماران ام اس به دلیل کمبود امکانات درمانی، از خدمات انجمن ام اس و واحدهای درمانی استان اردبیل بهره مند می شوند.

وی از شبکه بهداشت و درمان و اداره بهزیستی خواست، انجمن بیماران ام اس را پشتیبانی کنند و خیران، کمک های نقدی را به شماره حساب ۸۸۵۱۸۲۴۷۱۱ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۳۹۵۸۴۸۳۸ به نام انجمن بیماران ام اس آستارا واریز کنند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس آستارا اظهار کرد: طبق قرارداد منعقده با اداره برق، هزینه مصرف برق مشترکان دارای این بیماری رایگان است.   

افزود: این بیماری شایع ‌ترین و مهم ‌ترین بیماری سیستم اعصاب مرکزی است و تا ۷۰ سال پیش، به این اندازه شیوع نداشت و حدود ۶۰ بیمار ام اس در آستارا شناسایی شده است و انجمن، شناسایی و ساماندهی بیماران را پیگیری می کند.

لطفی مشکلات بینایی، بی تعادلی، اختلالات گوارشی، تغییر ناگهانی دمای بدن، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن انگشتان، ضعف عضلانی، خستگی مفرط و گرفتگی عضلات را از علائم ام اس اعلام کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۱۰ سازمان مردم نهاد در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.