گردشگری و توریسم

سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

علی‌رضا آبرود روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره این سامانه و چگونگی استفاده از آن تصریح کرد: از این سامانه بیشتر دانشگاه‌های بزرگ کشور استفاده می‌کنند، ولی کاری که دانشگاه پیام‌نور استان انجام داد، استفاده از این سامانه و خرید سرور معتبر با قابلیت‌های زیادی است، که همزمان با برگزاری کلاس آنلاین توسط استاد، از صفحه دسکتاپ سیستم رایانه‌ای استاد فیلمبرداری و همچنین صدای استاد را ضبط و در سامانه ذخیره می‌کند.

به گفته وی، دانشجویان هر زمان وارد سامانه شوند می‌توانند به صورت آفلاین به آن جلسه دسترسی داشته باشند و پیام‌نور استان تنها دانشگاهی است که از این سامانه استفاده می‌کند.

رییس دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری گفت: در این سامانه همه فایل‌ها و اطلاعات مورد نیاز جهت استفاده از این سایت برای دانشجویان و استادان بارگذاری شده است و دانشجویان با ورود به سامانه «lms.chp.pnu.ac.ir » و ثبت شماره دانشجویی خود، می‌توانند وارد کلاس‌های آنلاین شوند.

آبرود، ویژگی سامانه مجازی دانشگاه را استفاده از آن در حالت آفلاین عنوان و تصریح کرد: مزیت این نرم‌افزار این است که صدا ضبط کرده، از صفحات فیلم‌برداری می‌کند، تاریخ و ساعت کلاس همراه با تعداد دانشجو را به ‌صورت آفلاین انجام می‌دهد.

به گفته رییس دانشگاه پیام نور استان، استادان به جز استفاده از این سامانه از طریق شبکه‌های مجازی نیز با دانشجویان در ارتباطند و سوالات و اشکالات آنها را رصد و رفع می‌کنند.

آبرود در ادامه تصریح کرد:اکنون تمامی دروس مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در پیام نور به صورت آنلاین و مجازی برگزار می‌شوند و کلاس‌های مقطع کارشناسی از پنج فروردین ماه و کارشناسی ارشد از ۲۳ فروردین‌ماه به صورت رسمی آغاز شد.

وی، در رابطه با قابلیت‌های سرور مورد استفاده در دانشگاه پیام‌نور گفت: تعداد کلاس‌های تعریف شده در این سرور افزون بر ۴ هزار و ۷۳۲ کلاس است و همچنین این سرور قابلیت برگزاری کلاس‌های آنلاین برای ۷۵۹ نفر در ساعت را دارد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه پیام‌نور چهارمحال و بختیاری افزون بر هشت هزار دانشجو دارد.