گردشگری و توریسم

کشته شدن یک سرکرده‌ داعش در یمن

به گزارش بامداد دوشنبه پایگاه خبری المسیره یمن، نیروهای امنیتی استان ذمار «شوقی جابر محمد رفعان» از سرکرده‌های داعش را در روستای «جمعه حمیر»  شهرستان عتمه به هلاکت رساندند.

بر اساس این گزارش، این سرکرده داعش ساخت بسته‌های انفجاری را آموزش می‌داد و برای این گروه تروریستی اقدام به عضوگیری می‌کرده‌ است.

این گزارش می‌افزاید؛ شوقی جابر محمد رفعان از اعضای تحت تعقیب داعش در یمن بود که در سال ۲۰۱۱ در زمان علی عبدالله صالح رییس جمهوری معدوم یمن به دلایل نامشخصی از زندان آزاد شد.

عربستان و امارات متحده عربی با عنوان ائتلاف عربی بخش‌هایی از مناطق جنوبی یمن را در کنترل خود دارند و بسیاری از عناصر گروه‌های تروریستی داعش و القاعده در این مناطق حضور دارند و فعال هستند.

ائتلاف عربی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.