گردشگری و توریسم

کمیسیون امنیت ملی وضعیت سیروس عسگری را بررسی می‌کند

به گزارش خانه ملت، محمد جواد جمالی نوبندگانی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فردا (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه) نشستی با حضور نمایندگانی از وزارت خارجه، اطلاعات، سپاه پاسداران و سایر مسئولان در ارتباط با وضعیت پروفسور عسگری دانشمند ایرانی که در زندان‌های ‌آمریکا به کرونا مبتلا شده است، برگزار خواهد کرد.

 روزنامه گاردین روز دهم اردیبهشت مدعی شد که دکتر سیروس عسگری دانشمند ایرانی که با وجود تبرئه از اتهام‌های مربوط به نقض تحریم‌ها در بازداشت اداره مهاجرت آمریکا بسر می‌برد، به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

این استاد مهندسی مواد که در نوامبر ۲۰۱۹ از اتهام سرقت اسرار تجاری مرتبط با فعالیت‌های دانشگاهی خود در دانشگاه اوهایو تبرئه شده بود به علت ابطال روادیدش هنوز در بازداشت اداره مهاجرت آمریکا به سر می‌برد.

وی همچنین در خصوص نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز مقرر شد کمیسیون امنیت ملی بیانیه‌ای در راستای تقدیر از ساخت و پرتاب ماهواره نظامی نور تنظیم کند که کمیته امنیتی کمیسیون این موضوع را پیگیری می‌کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در صورت امکان قرائت این بیانیه در صحن، نامه‌ تقدیر از سپاه پاسداران به جهت پرتاب ماهواره نظامی نور تنظیم وضمن موافقت نمایندگان توسط هیات رئیسه مجلس قرائت خواهد شد.