گردشگری و توریسم

۱۰۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان البرز توزیع شد

محمد محمدی فرد در حاشیه مراسم پویش همدلی مومنانه که روز یکشنبه با حضور استاندار البرز، خیرین، نیکوکاران و مسوولان استان در مصلی بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد ، افزود: بسته‌های معیشتی توزیع شده شامل ۱۱ قلم اجناس بوده که ارزش ریالی هر سبد 2میلیون و 500 هزار ریال است.

وی گفت: ۳۰ میلیارد ریال نیز به صورت نقدی به اقشار آسیب‌پذیر و کارگران فصلی و افرادی که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند، پرداخت شده است.

محمدی فرد همچنین از توزیع ۳۰۰ هزار پرس غذای گرم بین مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر شناسایی شده توسط کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و گروههای جهادی و قرارگاههای رزمایش خبر داد.

وی اظهار داشت: شناسایی افراد نیازمند و توزیع سبدهای کالایی از طریق مراکز نیکوکاری ادامه خواهد داشت.

استاندار البرز در این مراسم  گفت: با همکاری استانداری البرز، بنیاد مستضعفان کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) پویش همدلی مومنانه برای کمک به اقشار کمتر برخوردار جامعه بویژه آسیب دیدگان شیوع کرونا، راه اندازی شد.

عزیزاله با شهبازی با اشاره به اینکه همواره کار خیر گوی سبقت را از تمامی امور ربوده است، افزود: در آخرین سفر دکتر پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان کشور به البرز، موضوعات بسیاری مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح های بسیاری برای مدیریت بیماری کرونا در سراسر کشور اجرایی شد که فاصله گذاری اجتماعی از جمله آنها بود، ادامه داد: شیوع کرونا، حادثه ای بود که تمام جهان را درگیر کرد و در کشورمان نیز تبعاتی داشت و عده ای از عزیزان  جان خود را از دست دادند.

شهبازی گفت: کسبه، اصناف و تولیدکنندگان البرز در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی جلودار بودند و به شکل داوطلبانه نسبت به تعطیلی موقت واحد خود اقدام کردند که به تبع آسیب هایی نیز در برداشت و عده ای شغل خود را از دست دادند.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر راه اندازی پویش های بخشش ایرانیان با بهره گیری از ظرفیت خیرین و نیکوکاران برای کمک به محرومان و اقشار آسیب دیده در شیوع کرونا در کشور تاکید دارند و این اقدام نیز در البرز اجرایی شد.
استاندار البرز عنوان کرد: رییس  بنیاد مستضعفان کشور نیز در این مسیر البرز را همراهی کردند و پنج میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت و امروز با همکاری استانداری البرز، بنیاد مستضعفان کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) یک هزار بسته حمایتی بین مردم کمتر برخوردار توزیع می شود.
وی گفت: این مسیر همواره استمرار خواهد داشت و برای سایر نقاط نیز چنین تدبیری اندیشیده خواهد شد.